duron overclocken

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
ik heb een duron cpu 800 mhz in het bios overgeclockt naar 896 mhz maar kan ik hem verder overclocken?? zonder met de cpu zelf te *****n??? ik denk dat mijn duron gelockt is !! is er ook een programmatje voor?? dat ie richting 1 ghz kan komen??? over hoger ??

Hoe heb je hem dan overgeklokt? Waarschijnlijk de FSB in de bios, verhoog die dan nog eens wat meer.

Geplaatst door Masera
Hoe heb je hem dan overgeklokt? Waarschijnlijk de FSB in de bios, verhoog die dan nog eens wat meer.

standaart staat ie op 100 x 8 in het bios kon ie niet hoger dan 112 x 8 en dat is 896 mhz ...

kan ik de ''lock die in het bios zit'' er uit halen \zetten??? met een update van bios????

Die "lock" zit niet in je bios maar op je processor zelf.
Zoek maar eens met Google naar "Duron unlocken".

Je kan stap voor stap een stukje hoger gaan tot de pc onstabiel wordt.
Zorg dat je weet hoe je het bios moet resetten, voor als de pc niet meer opstart.

De Duron unlocken (zoek maar eens op 'Athlon unlock' op google), multiplier verlagen en de FSB naar 133 gooien, dan worden de kloksnelheden van je AGP en PCI niet verhoogd.

oke ik zal het proberen ...

en bios ressetten doe je toch emt het jumpertje op mobo van clear bios?

oke .. maar er zijn dus geen programma s voor te overclocken ??? net zoals de videokaart?

Ze zijn er wel, maar werken maar half. Via bios is het beste.

ik heb nu alle (behalve het eerste puntje waar geen ander puntje boven zit ... snap je??) puntjes verbonden met de tegen over staande puntje ..

alleen in het bios is niks verandert .. ?! ik heb een award bios

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan