duron overclocken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nico01

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2005
hallo

ik wou mijn amd duron 1 ghz een beetje overclocken maar ik vraag me af of dit wel kan want hij is nu al 57 graden hoe hoog mag de temp zijn?

Tot max 80 graden moet kunnen, maar dat gaat wel ten koste van de levensduur van de cpu. Hou de temp ook in de gaten als je de pc zwaar gebruikt, met een spel of zo...

ik wil de levensduur eigenlijk niet veel verlagen hoeveel graden mag hij dan maximaal zijn?

Gewoon standaard laten, tussen de 40 en 60 graden.
Ik ben alleen bang dat je er ******* weinig van gaat merken. Als je 100MHz overklokt, is dat 10%, dat betekent dat een film converteren 9 uur duurt ipv 10.... niet echt veel winst dus....

een uur winst??? vind ik tog al lekker hoor:p en ook de moeite. stel je bent om 11 uur tuis en begint aan die film maar om 8 uur moet je alweer weg. als je maar 9 uren doet over die film, ben je klaar en kun je al een volgende starten. maar als je 10 uur erover doet, is die pas klaar om 9 uur maar dan ben je al weg en verlies je enorm veel tijd!!! dus dit kan wel degelijk voor verschil zorgen(je moet je alleen organiseren) maar goed, de TS praatte niet over films comprimeren maar gwn overklokken. ok van 1000 mhz zal je niet veel merken:confused: kzou zeggen verkoop die processor op ebay en koop een nieuwe. voor 50 euro heb je een 1,5 ghz(dit is nog P3?? of niet:confused: indien wel zal het wrs de zelfde socket zijn;) en heb je geluk tot hoever gaat P3 eig?)

hoi,

Schitterend argument om toch te proberen om de processor wat harder te laten lopen.

Als je een beetje een goed moederbord hebt, en zorgt voor een hele goede koeling, dan kan je de processor zonder veel kunst en vliegwerk wel met 1,4 GHz/1,5 GHz laten draaien.

Wat heeft het in hemelsnaam voor zin om een topic van juli verleden jaar omhoog te halen.... :confused:

Sarvo moet weer zijn powerskills tonen...bah bah bah :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan