duur opstarten xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack009

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Berichten
223
ik zit met het volgende probleem

ik heb een pc van iemand gekregen, die het niet deed.

ik heb de voeding vervangen en viola hij deed het weer.
alleen het duurt heel lang voor dat hij opstart, eerst zie ik een scherm met het acer logo, met onderin 'Del: enter setup en F12 voor bootmenu" het duurt zeker 5 minuten voor dat ik het windows scherm krijg.
ik snap hier niets van. ik heb xp al opnieuw geinstalleerd , nog steeds hetzelfde
het is een pentium 4 ik heb 768mb ram

wie weet waar dit aan kan liggen

bij voorbaat dank

groet
jack
 
Hij blijft dus op het BIOS scherm hangen. Al eens de bios gereset? (batterijtje enkele minuten van moederbord en terug erin)?
 
Kijk eens of je harde schijf goed gejumperd staat En of de harde schijf en cd rom niet aan dezelfde kabel hangen.

grts
 
Kijk eens of je harde schijf goed gejumperd staat En of de harde schijf en cd rom niet aan dezelfde kabel hangen.

grts

alvast dank voor de reaktie

hardeschijf en cd-rom hangen niet aan de zelfde kabel.

wat betekent gejumperd?ik ben niet bekend met die term

groet
jack
 
Als je naar je ingebouwde schijf kijkt, zie je een voedingskabel (4 draadjes) en een ide kabel (brede platte kabel), tussen deze 2 aansluitingen zie je nog wat pinnetjes uitsteken (8 a 9 stuks), meestal zit hier een jumpertje op (hoeft niet perse). Een jumpertje sluit 2 van deze pinnetjes kort. Op je harde schijf zit een sticker met de jumper gegevens. Als je maar 1 harde schijf hebt moet deze op master staan, of cabel select.

grts
 
Als je naar je ingebouwde schijf kijkt, zie je een voedingskabel (4 draadjes) en een ide kabel (brede platte kabel), tussen deze 2 aansluitingen zie je nog wat pinnetjes uitsteken (8 a 9 stuks), meestal zit hier een jumpertje op (hoeft niet perse). Een jumpertje sluit 2 van deze pinnetjes kort. Op je harde schijf zit een sticker met de jumper gegevens. Als je maar 1 harde schijf hebt moet deze op master staan, of cabel select.

grts

ok ik begrijp het,

ik heb 1 harde schijf en die staat op master inderdaad, maar hij start nog steeds zo langzaam op, hij blijft heel lang in het scherm van acer staan waar ik dus kan kiezen voor F12 bootmanual of setup, normaal is dit maar heel kort in beeld

ik snap er niets van
misschien heb je nog een suggestie

bvd

jack
 
Hij start dus wel op.
Misschien moet je eens defrag en een uitgebreide scandisk uitvoeren.

grts
 
Als je naar je ingebouwde schijf kijkt, zie je een voedingskabel (4 draadjes) en een ide kabel (brede platte kabel), tussen deze 2 aansluitingen zie je nog wat pinnetjes uitsteken (8 a 9 stuks), meestal zit hier een jumpertje op (hoeft niet perse). Een jumpertje sluit 2 van deze pinnetjes kort. Op je harde schijf zit een sticker met de jumper gegevens. Als je maar 1 harde schijf hebt moet deze op master staan, of cabel select.

grts

zie daar,ik heb het maar geprobeerd de hardeschijf te jumperen met cabel select, en ik ben van het probleem af
hij start weer normaal op, ik dacht dat het altijd wel goed was op master,

in ieder geval jij en een ieder die hier tijd aan heeft besteed mijn hartelijke dank,
ik ben nog een leek op dit gebied, en ik leer veel via deze weg

nogmaals dank

hartelijke groet
Jack
 
Graag gedaan,
Voor in de toekomst mocht je een 2de schijf plaatsen. Dan zet je 1 op master en de ander op slave.

grts
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan