Duurt erg lang voordat windows opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce012

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Het opstarten van mijn pc duurt erg lang (30 min)
De vertraging zit van het moment van aandrukken todat windows opstart
Hij is dan druk bezig, en de lampjes van beide cd-rom spelers knipperen de hele tijd.
Virusscan leverde niets op, en systeemherstel is niet gelukt.
Ik heb de laatste tijd geen veranderingen aangebracht, en niets geinstalleerd enzo.
Heb geen verstand van pc's, dus hoop op hulp van jullie.

zit geen cd-rom in nee,
als ik hem aandruk duurt het een half uur totdat er iets gebeurt ("piep", en dan het balkje dat windows gaat opstarten)

Laat de pc in je bios eens opstarten van je C schijf,ik heb zo het idee dat ie blijft hangen op je cd-rom (s)

de stappen volgen hij geeft het vanzelf aan wat je moet doen
zo moeielijk is dat niet hoor
zolang je maar goed leest dan lukt het wel

Dat is bij ieder moederbord verschillend Maar je kan het proberen. Bij het opstarten van de pc druk je op F2 of Del dat staat aangegeven Dan kom je in je bios Daar staat bovenaan een regel met de tab Boot dan zie je een regel met first boot en die kan je wijzigen met +/- of pg/ up pg/down Ik zei al dat dit verschillend is per pc en dan afsluiten met F10

suc6

Geplaatst door Amorlaura
Laat de pc in je bios eens opstarten van je C schijf,ik heb zo het idee dat ie blijft hangen op je cd-rom (s)

Klinkt logisch (dat ie blijft hangen)
Dat ga ik dus eerst ff proberen

Tot zo ver bedankt iedereen!
echt top! :thumb:

aan Leoneke

Leoneke,

Jij vroeg enkele opmerkingen terug of de pc van Medion was. Ik heb ook zo'n soort probleem en een medion.

Heb je dan suggesties?

Mathje

Hallo Bruce012,
Zover ik uit je verhaal kan opmaken is dit van de een op de andere dag gebeurt.
Mijn vraag is : Werken jou CD-rom stations nog wel of werkt de brander wel ?
Ik heb dit zelfde ook een keer gehad en toen bleek de brander of de CD speler defect en bleef Windows tijdens het opstarten daar lang op hangen.
Remedie :Koppel een van tweeën even af en probeer dan weer op te starten.
Vr gr. B.Kat

Goed, ik heb inmiddels een nieuwe pc gekocht,
hij deed het helemaal niet meer (als ik 'm aan deed gebeurde er gewoon niets)
Volgens de winkel was de harde schijf door een onbekende reden overleden (kon een piekspanning geweest zijn)
Ik was wel erg teleurgesteld aangezien ik de pc 2 jaar geleden voor veel geld aangeschaft had, maar goed
Met een schone lei beginnen voelt ook wel weer lekker :)

Bedankt voor alle adviezen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan