DVB-T en Analoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

Magusq3

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Hallo,

Weet iemand of het mogelijk is en met welke antenne je zowel de free to air kanalen kan ontvangen als de analoge via de kabel.
Dus coax uit de muur => in antenne DVB-T out => coax naar antenne van tv.

Ik wil dus niet telkens de antenne draden te hoeven wisselen. En via de afstandbediening wisselen tussen digitaal en analoog.

Bedankt alvast,

Je kan perfect dezelfde antenne gebruiken als voor een gewoon analoog signaal. Het enige verschil is dat er een digitale decoder tussen de antenne en de tv zal moeten komen.

sommige decoders kan je aansluiten op de coaxaansluiting. Sommige andere via scart, hdmi, etc...

controleer eens of er in je tv een DVB-T ontvanger zit. In de recente modellen is die kans 50-50. Dan kan je dat makkelijk omschakelen via een toets.

Anders denk ik best dat je gewoon een decoder neemt die je kan aansluiten via scart, alhoewel ik niet zeker weet of je de coax dan ook niet moet aansluiten...

Een andere optie is een decoder waarin de antenne reeds is geïntegreerd. Die kan je vrijwel zeker enkel via de scart aansluiten.

Ik geloof ook dat het omgekeerde mogelijk is. Een antenne waarin de decoder reeds is geïntegreerd.

Verschillende mogelijkheden dus, nu alleen nog zoeken naar een goed apparaat om dit klaar te spelen:thumb:

Bedankt voor je reactie,

Het klopt inderdaad dat er en DVB-T tuner in de TV zit ingebouwd. Die zou ik nu graag gebruiken. Ik ben in het gelukkige bezit van http://www.pioneer.be/nl/products/62/63/413/KRL-37V/index.html
Daar wil ik een antenne voor aanschaffen zonder decoder dus. Tevens wil ik gebruik kunnen maken van de analoge tv kanalen.
Dus ik zoek een antenne met de mogelijkheid om er een coax kabel in te stoppen en er een uit te laten gaan naar de tv. Bestaan die?

met vriendelijk groet,

Dan moet normaal gezien de antenne toch ook al in je tv zitten???:confused:

Zonee zou ik er zoeen aanschaffen die je via scart kan aansluiten.

Opgelost met spaun tar5 zie hier boven. Enige nadeel is dat ik niet direct over kan van digitaal naar analoog. Moet ik eerst de spanning van de antenne halen via het menu van de TV, daarna zijn alle analoge kanalen weer beschikbaar. Ik hoef in ieder geval geen kabels te wisselen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan