DVD 16x48 Lite-on speler probleem met videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

sabukid

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2000
Berichten
887
Ik heb sinds kort voor mijn PC een nieuwe videokaart gekocht, namelijk een ATI Radeon 8500 (64MB DDR-350MHz)
Bij de installatie van deze videokaart kreeg ik de melding dat er een probleem was tussen de DVD 16x48 Lite-on en de Videokaart en dat de DMA status werd uitgeschakeld van de DVD-rom.
De overdrachtsmodus van de DVD-rom werd dus op alleen PIO gezet.
Nu heb ik zelf in apparatenbeheer de overdrachtsmodus voor de DVD-rom weer op 'DMA, indien beschikbaar' gezet.., maar de huidige overdrachtsmodus blijft PIO-modus.
Dit heeft weer als gevolg dat de Dvd-rom op halve kracht blijft draaien, dus bij speedtests haalt ie cd-rom maar 24x i.p.v. 48x en Dvd 8x i.p.v. 16x ..
Dit levert behoorlijk wat irritatie en vertraging op.. :mad:
(Verder heb ik af en toe vastlopers bij het spelen van 3D games, maar dat heeft hier misschien niets mee te maken.)
Zou het misschien kunnen zijn dat er nu 1 DMA-gestuurd apparaat te veel is met die videokaart er bij of zo..
Hier voor had ik een GeForce-2 MX-400 (32MB)

Kan iemand mij vertellen of ik hier iets aan kan doen .. en zo ja, waar zit het probleem en nog belangrijker hoe los ik dit probleem op? :)

Alvast bedankt voor de reacties!

M.v.g....,

P.s. Ik wist niet zo goed of ik deze vraag nu hier of bij videokaart moest plaatsen.

Systeem:
MoBo: K7T Pro2 (MS-6330)
Mem: 640 MB SDRam-133MHz
CPU: AMD Athlon 900MHz
SND: Creative Soundblaster Live Value (64)
VID: ATI Radeon 8500 (64MB-4x AGP)
Ide 1: MA: Hd1 (DMA-66) - SL:Hd2 (DMA-66)
Ide 2: MA: DVD 16x48 Liteon (DMA-33) - SL: LiteOn 24x10x40 (DMA-33)

(USB-controller en Videokaart zitten beiden op IRQ-10)
 
Wat een vreemd probleem :8-0:
Wat heeft een videokaart nou met een dvd-rom te maken. Misschien dat er een fout in Windows zit :confused:

Verwijder de dvd-rom en videokaart eens bij ''Apparaatbeheer'' en start opnieuw op. Misschien dat dan alles weer normaal doet :confused:

En als dat niet helpt moet je misschien Windows ff opnieuw installeren....:(

(Verder heb ik af en toe vastlopers bij het spelen van 3D games, maar dat heeft hier misschien niets mee te maken.)

Download en installeer de nieuwste driver.
 
Dat zal ik eens gaan proberen.
De nieuwste drivers heb ik uiteraard al.. :)

Thanx voor de tip!

Groet!
 
Geplaatst door The J-Man
Wat een vreemd probleem :8-0:
Wat heeft een videokaart nou met een dvd-rom te maken. Misschien dat er een fout in Windows zit :confused:

Verwijder de dvd-rom en videokaart eens bij ''Apparaatbeheer'' en start opnieuw op. Misschien dat dan alles weer normaal doet :confused:

En als dat niet helpt moet je misschien Windows ff opnieuw installeren....:(



Download en installeer de nieuwste driver.

Ik heb geprobeerd wat jij zei, kreeg geen foutmelding, maar Dvd-speler bleef ook gewoon PIO staan..
Dus ben daar niks mee opgeschoten.. :)
Ik kreeg echter een helder moment en bedacht me dat ik eens kon gaan kijken voor eeen bios update voor mijn PC en even de bios geflasht... dus
Het probleem lijkt nu opgelost en (tot nu toe) loopt er ook geen 3D-game meer vast..
Ik klop af op ongelakt hout.. :D

The J-Man, in ieder geval bedankt voor je hulp..

:thumb:

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan