sabukid
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 dec 2000
Ik heb sinds kort voor mijn PC een nieuwe videokaart gekocht, namelijk een ATI Radeon 8500 (64MB DDR-350MHz)
Bij de installatie van deze videokaart kreeg ik de melding dat er een probleem was tussen de DVD 16x48 Lite-on en de Videokaart en dat de DMA status werd uitgeschakeld van de DVD-rom.
De overdrachtsmodus van de DVD-rom werd dus op alleen PIO gezet.
Nu heb ik zelf in apparatenbeheer de overdrachtsmodus voor de DVD-rom weer op 'DMA, indien beschikbaar' gezet.., maar de huidige overdrachtsmodus blijft PIO-modus.
Dit heeft weer als gevolg dat de Dvd-rom op halve kracht blijft draaien, dus bij speedtests haalt ie cd-rom maar 24x i.p.v. 48x en Dvd 8x i.p.v. 16x ..
Dit levert behoorlijk wat irritatie en vertraging op..
(Verder heb ik af en toe vastlopers bij het spelen van 3D games, maar dat heeft hier misschien niets mee te maken.)
Zou het misschien kunnen zijn dat er nu 1 DMA-gestuurd apparaat te veel is met die videokaart er bij of zo..
Hier voor had ik een GeForce-2 MX-400 (32MB)
Kan iemand mij vertellen of ik hier iets aan kan doen .. en zo ja, waar zit het probleem en nog belangrijker hoe los ik dit probleem op?
Alvast bedankt voor de reacties!
M.v.g....,
P.s. Ik wist niet zo goed of ik deze vraag nu hier of bij videokaart moest plaatsen.
Systeem:
MoBo: K7T Pro2 (MS-6330)
Mem: 640 MB SDRam-133MHz
CPU: AMD Athlon 900MHz
SND: Creative Soundblaster Live Value (64)
VID: ATI Radeon 8500 (64MB-4x AGP)
Ide 1: MA: Hd1 (DMA-66) - SL:Hd2 (DMA-66)
Ide 2: MA: DVD 16x48 Liteon (DMA-33) - SL: LiteOn 24x10x40 (DMA-33)
(USB-controller en Videokaart zitten beiden op IRQ-10)
Bij de installatie van deze videokaart kreeg ik de melding dat er een probleem was tussen de DVD 16x48 Lite-on en de Videokaart en dat de DMA status werd uitgeschakeld van de DVD-rom.
De overdrachtsmodus van de DVD-rom werd dus op alleen PIO gezet.
Nu heb ik zelf in apparatenbeheer de overdrachtsmodus voor de DVD-rom weer op 'DMA, indien beschikbaar' gezet.., maar de huidige overdrachtsmodus blijft PIO-modus.
Dit heeft weer als gevolg dat de Dvd-rom op halve kracht blijft draaien, dus bij speedtests haalt ie cd-rom maar 24x i.p.v. 48x en Dvd 8x i.p.v. 16x ..
Dit levert behoorlijk wat irritatie en vertraging op..

(Verder heb ik af en toe vastlopers bij het spelen van 3D games, maar dat heeft hier misschien niets mee te maken.)
Zou het misschien kunnen zijn dat er nu 1 DMA-gestuurd apparaat te veel is met die videokaart er bij of zo..
Hier voor had ik een GeForce-2 MX-400 (32MB)
Kan iemand mij vertellen of ik hier iets aan kan doen .. en zo ja, waar zit het probleem en nog belangrijker hoe los ik dit probleem op?

Alvast bedankt voor de reacties!
M.v.g....,
P.s. Ik wist niet zo goed of ik deze vraag nu hier of bij videokaart moest plaatsen.
Systeem:
MoBo: K7T Pro2 (MS-6330)
Mem: 640 MB SDRam-133MHz
CPU: AMD Athlon 900MHz
SND: Creative Soundblaster Live Value (64)
VID: ATI Radeon 8500 (64MB-4x AGP)
Ide 1: MA: Hd1 (DMA-66) - SL:Hd2 (DMA-66)
Ide 2: MA: DVD 16x48 Liteon (DMA-33) - SL: LiteOn 24x10x40 (DMA-33)
(USB-controller en Videokaart zitten beiden op IRQ-10)