Dvd 5 omzetten naar bestand geschikt voor op usb stick om af te spelen op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimswerd

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2015
Berichten
286
Ik heb een aantal dvd 5 films die ik graag op stick wil zetten om vervolgens af te spelen via usb ingang op dvd speler die op tv is aangesloten.
Nu zoek ik een tool waarmee ik dat voorelkaar kan krijgen,ik had make my mkv daarvoor,maar dat wert niet,ik krijg allemaal losse bestandjes en die kan ik niet afspelen via dvd speler op de tv,wie weet voor mij DE OPLOSSING,zou ik heel blij mee zijn,dan hoef ik niet meer de bestanden te branden.Let wel die dvd films zijn gedownload van een torrent client,dus die staan op mijn harde schijf.:confused::thumb:
 
De hoofdfilm wordt door MakeMKV gewoon als 1 bestand met meerdere hoofdstukken opgeslagen. Het kan inderdaad zijn dat andere filmpjes van die DVD met een lengte van meer dan 120 seconden ook apart worden opgeslagen als MKV bestand. Die kan je dan verwijderen. Ook kan je die 120 seconden verhogen zodat die stukjes niet worden meegenomen. Of je vinkt ze uit:

Clipboard01.jpg


Zelf gebruik ik er de Freemake Video Converter voor:
http://www.freemake.com/nl/free_video_converter/
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je tip,werkt perfect,maar rechtsboven in het freemake scherm zit een schuifje met als tekst "bestanden samenvoegen"dat staat op off,moet dat aan staan.Heb een serie met 3 afl gedownload en met freemake omgezet in mpeg2,maar ik zie geen menu wat erbij hoort waar de afl die ik wil zien kan aanklikken???ps kunnen reageren via mijn email.
 
Als je een DVD maar MKV converteert dan is er geen menu meer. Bestanden samenvoegen hoeft niet aan te staan als je DVD naar MKV converteert.

Reacties gaan hier via het forum zodat iedereen er iets aan kan hebben.
 
Bij een dvd staat een keuzemenu van welke afl of geluids instelling je wilt kiezen een zgn popup menu.Maar als ik dvd omzet naar mkv,op stick zet,kan ik die dan gewoon afspelen via dvd speler usb ingang en heb ik dan ook ondertitel?(ben een leek op dit gebied)
Het omzetten naar mpeg2 duurde wel erg lang
 
In Freemake kan je kiezen welke audio en welke ondertitels je erbij wilt hebben.
Wat je videorecorder betreft is het afhankelijk van wat deze aan formaten ondersteund.
Als MKV daar bij staat zal dat gewoon kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij is 'ie er ongeveer 25 minuten mee aan het stoeien.
 
Hoe doe je dat,scheelt het nog of je ze omzet in mpeg2 of mkv?Wat doe ik fout.
 
Ik heb het nooit anders gedaan dan naar MKV dus of er verschil in zit qua tijd kan ik niks over zeggen. Maar volgens mij moet dat weinig tot niks uitmaken.
 
Laatst bewerkt:
Hoe doe je dat in 25 min,zou graag die truck willen weten??
 
Dat doe ik niet, dat doet het programma. Waarom het bij jou zo lang duurt zou ik ook niet weten.
 
Oke ik ga ook eens mkv proberen en tot zover bedankt voor je hulp,super top van je.
 
Ik heb geen idee wat make my mkv is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan