DVD afspelen in Toshiba laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Nadat ik een aantal albums heb gebrand via mijn NEC brander en op een Sony dvd heb gezet wilde ik deze afspelen op een Toshiba laptop maar hij kent deze files niet.

Op mijn Dell pc krijg ik ze wel te zien. Wat kan ik doen?

Moet je eerlijk zeggen dat die laptop van mijn zus is en ik nog niet weet wat precies de fout is. Daar probeer ik sowieso nog achter te komen vandaag. Maar wat ik begrepen heb is ook dat hij de files/bestanden niet kan zien en dat vind ik vreemd.

Installeer een virtuele DVD speler zoals Power DVD.

Fonz

Laatst bewerkt:
Kan best zijn dat mijn zussie die er nog niet op heeft. Vanmiddag weet ik meer alvast bedankt.......!

Tja, als je Power DVD of bijvoorbeeld Win DVD er niet op hebt, doet 'ie het niet.
We horen het wel.

Succes,
Fonz

Dat moet ik nog van haar horen, maar waarschijnlijk zit dat er wel op. Het ging mij er eigenlijk ook meer om dat de DVD die files niet aangaf. Hij kan ze niet lezen. Het gaat dus om MP3 files.

Het gaat hier dus om een datadvd...

Ik kan 2 opties bedenken:

1 - Er zit geen dvdspeler in de laptop
2 - De dvd is niet gefinaliseerd (afgesloten) en daardoor alleen in branders leesbaar.

Voor een datadvd heb je geen powerdvd oid nodig.

Aha,
het gaat dus om MP3 files.
Wel handig wanneer je dat er even bij vermeld.
Wanneer je over een DVD speler begint denk je al gauw aan films, niet?
Het zou kunnen dat er inderdaadgeen DVD speler inzit.
Het zou kunnen dat wanneer er wel een DVD speler inzit, hij het merk DVD niet leest.
Het kan zijn dat Mediaplayer er niet goed opstaat.
Of die opties van Sarvo inderdaad.

Fonz

Hmm maar dan nog moet je die data/mp3 files toch kunnen zien via je verkenner? Uiteindelijk moet het op een mp3 speler gedownload worden.

Kan zijn dat hij geen Sony schijfjes ken.

word vervolgd

Maar als het een CDrom speler ipv een DVDspeler is kan 'ie het schijfje niet lezen, dus zie je niets in verkenner.

Ik ga eerst eens mijn zus raadplegen dan weet ik wat meer.......thanks........

Inmiddels heb ik begrepen dat ze de muziek wel kan draaien maar niet over kan zetten op haar mp3 speler. Dit lukt wel bij gewone cd's.

Via haar dvd schijf lukt dit niet.

De dvd (Sony) is een data bestand met mp3 files.

Dan is het een kwestie om de betreffende mp3's eerst even naar de harde schijf te kopiëren lijkt me...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan