DVD bekijken via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok dan weet je waar het aan ligt.

1 mbs is 125 KB/s daar doet geen enkele player het mee.

Eric.

Maar misschien is die netwerk kaart toch sneller te krijgen. Zet er eens een andere in.
 
Laatst bewerkt:
Om je een idee te geven met 125KB/s duur het zo'n 8 uur om een DVD te downloaden.

Eric.
 
O..K.Eric, ik heb het misschien verkeerd opgeschreven: de netmeter geeft aan: 900 KB/s tot 1,2 MB/s. Bij het kopieren van bestanden is de snelheid 2,0 MB/s. Is mijn netwerkkaart dan nog steeds te langzaam ?? Ik heb het programma NetMeter gebruikt, freeware, ooit eens van internet geplukt toen ik nog beperkingen had met ADSL.
 
Ben bang dat dat te weing is.

Hoelang duurt het om een bestand van 1 gig van de ene naar de andere computer te kopiëren. (wel van HDD naar HDD anders zegt het niets).

Maar netmeter zegt dus ook dat hij maar 10 Mbps is (is gelijk aan 1.25 MB/s) Hoe hij aan 2 komt bij kopiëren is mij een raadsel, dan kom ik uit op 16 Mbps

Eric.
 
Laatst bewerkt:
Beste Eric,
Ik heb een test gedaan: Bestand van een 1,55 GB gekopieerd van HDD naar HDD: duurde ongeveer 8 minuten. De Netmeter gaf ongeveer steeds aan tussen de 3,7 MB/s en 4,2 MB/s.Jouw berekening snap ik niet helemaal, maar ben benieuwd of je vindt of de netwerkkaart te langzaam is.
 
Het is niet overdreven snel, maar ook niet te traag. Kijk eens in taakbeheer hoeveel CPU tijd hij dan kwijt is. Er zijn borden die wel snelheid halen maar waarbij dat gaat tenkoste van CPU tijd. Die borden kunnen dus niet dan ook nog iets anders doen.

98 is ook eigenlijk geen multitasking omgeving. Dan kunnen ze dus niet en data overpompen en tegelijkertijd een video afspelen.

Eric.
 
Eric, wat bedoel je met CPU tijd (is processortijd??) en taakbeheer ? Het rare is dat ik wel bijv. naar het NOS journaal via internet kan kijken, redelijk beeld redelijk geluid bij een snelheid die veel lager is (13 KB/s). Je zou dan toch denken dat het met de instellingen te maken heeft ?? Computer beneden is een P.III 850 Mhz, 128mb intern geheugen. De computer boven is P.III 550 Mhz, daar draait de dvd (direct, zonder netwerk) wel goed op.
 
Jij bent een leuke.

Om via internet TV programma's te bekijken worden ze gerenderd op een lage resolutie, maar een DVD in hoge kwaliteit draait op 6000 KB/s

En los daarvan, ik geloof niet dat je PC boven geschikt is voor wat jij wilt. Toevalig ook nog met onboard VGA ?

Een vriendelijke oudere man, die ik vaak help met zijn PC, heeft een PIII 1 gig, en die loopt al vaak tegen zijn maximale perfomance aan.

Eric.

P.S. Sorry, even niet aan gedacht dat je 98 hebt. (kent geen taakbeheer)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan