DVD Brand programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Berichten
387
Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar een goed DVD-brand programma.

Het zou moeten voldoen aan de volgende eisen:
-Achtergrond video
-Achtergrond muziek
-Afspeel menu maken (voor hoofdstukken etc)

Kent iemand een goed programma? Het mag op alle platformen zijn (Windows, Linux, Mac OS X). Commercieël of freeware maakt niet uit.

Alvast bedankt!

Jens
 
Je zoekt dus geen brandprogramma maar een programma om zelf DVD's samen te stellen. Daarvoor gebruik ik al heel lang en met veel plezier DVD Styler:
http://www.dvdstyler.org/en/

Branden doe ik vervolgens met CDBurnerXP (Ook voor Windows 8):
https://cdburnerxp.se/

Beide zijn voor Windows en helemaal gratis.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het uiteindelijk voor me kaar gekregen met de Freemake video converter. Handig & volledig gratis programma. Hij ondersteunde wel geen achtergrond muziek, maar over het algemeen een zeer goed progje!
 
Yep. Die gebruik ik voor conversie. Voor eigen compilaties gebruik ik DVD Styler die ik al noemde, En ja, die ondersteund ook achtergrondmuziek.
 
Hallo ik probeer ook een dvd te branden ... ik heb een filmpje gemaakt via moviemaker en ik wilde hem gaan branden via dvdStyler ... alles werkt bij dit programma maar zodra ik wil branden kan ik dat niet aanvinken ... de optie om te branden staat er wel maar kan het niet gebruiken alleen genereer dvd maar, maar ik ben nu nieuwschierig naar het antwoord van edmoor die wel het programma gebruikt maar dan weer brand met CDBurnerXP kan ik deze gebruiken terwijl ik het menu gemaakt heb met dvdStyler ?
ik heb echt problemen met het branden van dit filmpje ... ik had hem al gebrand via Freemake Video Converter en alles deed het maar behalve het geluid was weg voor de helft van de film, ... helpppp ik ben al 2 dagen bezig
 
Laatst bewerkt:
DVD Styler heeft geen brandprogramma aan boord. Je moet inderdaad kiezen voor het genereren van de DVD. De bestanden die daardoor worden aangemaakt kun je daarna branden met CDBurnerXP, of ieder ander brandprogramma. In CDBurnerXP kies je in het hoofdmenu voor het maken van een Video DVD. Daarna selecteer je de map waar DVD Styler de bestanden heeft weg gezet en branden maar.
 
ik heb het filmpje met menu in dvdstyler gemaakt en genereren gekozen ,
hij heeft hem netjes opgeslagen in een mapje op de computer maar zodra ik deze wil openen in cdburnerxp en of een andere brandprogamma kunnen ze hem niet vinden wat moet ik doen ? ik heb windows 8
 
Laat eens zien wat er staat in het mapje waar DVD Styler de zaken heeft geplaatst.
 
hij heeft het opgeslagen in C:\Users\ChristenDriekus\Documents\ en cdburnerxp vraagt om een video_TS map
het filmpje is mp4 maak dit iets uit ?
alvast bedankt dat u mij probeerd te helpen
 
Een DVD bestaat uit meerdere bestanden met de extensie .BUP, .IFO en .VOB. Die bestanden vormen samen 1 DVD. Als je die bestanden niet hebt dan heb je geen DVD laten genereren.
 
oke ik berijpt eigenlijk niet dan waarom ?
ik heb het filmpje gemaakt in moviemaker en hem opgeslagen toen eigenlijk voor youtube dus hij was helemaal af,
ik wilde hem toen gewoon branden via Freemake Video Converter dit is ook gelukt, ik kon hem bekijken via mijn dvd speler maar ik had er geen geluid bij tot de helft van de film dus ik dacht dat er iets fout was gegaan,
Ik ben gaan zoeken naar een andere programma, ik ben toen uitgekomen bij dvdstyler en ik heb een mooie menu kunnen maken ervan nu heb ik hem echt genereer dvd ( ben het nu weer even opnieuw aan het doen ... en ik moet wachten hierop )
de extensie .BUP, .IFO en .VOB. weet ik niet ik dacht dat het er gewoon in zat , omdat ik het filmpje gewoon kan bekijken in het mapje waar hij opgeslagen zit ( niet van dvdstyler dan )
waar denk je dat het fout is gegaan ?
en of weet je misschien een andere oplossing ?
moet ik overnieuw beginnen met movie maker ?
 
Ik vroeg om te laten zien wat er staat in de map waar DVD Styler de gegenereerde DVD heeft geplaatst. Doe dat altijd in een nieuwe en dus lege map.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan