dvd brand wel erg langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

miesjelpost

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Ik heb twee weken terug een dvd brander gekocht. Het gaat om de nec nd-3540. Ik gebruik alcohol 120% om te branden. Het is een 16x brander en ik gebruik 8x cd's, maar de snelheid met branden komt niet hoger dan 1,3x en duurt minstens 40 min om een dvd te branden. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Pentium D 820 (2.8ghz)
1024 ddr2 400Mhz
maxtor 160gb

Ik weet nog niet wat er aan de hand kan zijnmaar waar vanaf brand je.
Vanaf een andere dvd of van je harddisk en welk programma gebruik je daar voor.

Ik brand vanaf de hardeschijf (image bestanden). Ik gebruikte eerst nero 6 en nu alcohol 120% beide programma's ging het branden erg langzaam. Bij alcohol kan je zien met welke snelheid hij brand en dat komt dus nooit boven de 1,3x.

Ik gebruik arita 8xdvd+r dvd's

Is die harde schijf toevallig op dezelfde idekabel aangesloten als de brander?
Zorg dan dat deze op aparte kabels zitten, in ieder geval zo dat de bron nooit samen gekoppeld staat met de brander.

Welke windowsversie heb je?

Ik gebruik windows xp home SP2. Maar de hardeschijf is een sata, dus ze kunnen niet op de zelfde kabel zitten...

Weet je zeker dat je geen 40pins-idekabel gebruikt tussen brander en moederbord? Je hebt een 80pins-idekabel nodig..

Ik heb hem gewoon aangesloten met de zelfde kabel waar mijn dvd speler (die al in de computer zat) ook mee aangesloten zat.

Ik zeg dat omdat ik hetzelfde had met de pc van mijn vriendin. Branden ging tergent langzaam en de firmware van de brander updaten had ook geen zin. Na de idekabel vervangen te hebben voor een 80pins-kabel was het euvel verholpen. Zeg niet dat dat bij jou het geval is maar het is te proberen natuurlijk. Heb je geen 80pins-kabel liggen zodat je die evn kan proberen? Weet je zeker dat je kabel die je nu gebruikt een 80pins is? Meestal is dit wel te zien op de achterkant van de stekkers..

Die ik nu gebruik is een 40pins. De kabel die ik bij de dvd brander kreeg was ook een 40pins.

Geplaatst door miesjelpost
Die ik nu gebruik is een 40pins. De kabel die ik bij de dvd brander kreeg was ook een 40pins.

Dat meen je niet! Dat is wel vreemd. Dat laat mij bijna twijfelen al weet ik vrijwel zeker dat je een 80pins nodig hebt. Ik zou een 80pins proberen. Ik had er gelukkig 1 liggen dus dat was snel verholpen hier..

Misschien een rare vraag maar kan je een 40pins en een 80pins op de zelfde aansluiting (achterkant brander) aanluiten?

Ja hoor. Zijn qua stekker en uiterlijk hetzelfde.. Als ik jou was ging ik met de kabel terug naar de winkel waar die vandaan komt en probeerde ik hem te ruilen voor een 80pins.
Die is gewoon aan te sluiten, en dan heb je dat in ieder geval geprobeerd.

ik zal zo'n andere kabel proberen. Maar kan het er niks mee te maken hebben dat de dvd brander op slave staat i.p.v. van master?

Geplaatst door miesjelpost
ik zal zo'n andere kabel proberen. Maar kan het er niks mee te maken hebben dat de dvd brander op slave staat i.p.v. van master?

Dat mag niets uitmaken. Zolang alles goed is ingesteld (dus andere speler master, deze slave) moet dat goed zijn. Maar natuurlijk ben je vrij dit te proberen en dat is zo gebeurd. Dan heb je dat ook uitgesloten voordat je op pad gaat :)

Kan je het verschil tussen een 40pins en een 80pins zien aan dat je bij een 40pins 40 "losse" draadjes kan tellen en bij een 80pins 80?

Volgens mij niet. Volgens mij heeft de 80-pins ook gewoon veertig kabels maar heeft het te maken met een extra massa-draadje die erin verwerkt is. Die voorkomt storing etc. om de data sneller te verwerken..

Het zou achter op de stekker moeten staan die je achter in je brander of moederbord drukt..

Ik kwam net achter een heel stom foutje. Ik had Firmware 1.1 geinstaleerd en 1.3 was er al. Dus ik heb geupdate. Misschien dat het daar aan ligt, want er is wel een hele lijst met dvd merken bij gekomen die die nu wel ondersteund.

Nee, want die gebruik ik zelf ook veel. Ik gebruik de roze (-) en de blauwe (+) die beide goed branden en waar ik erg tevreden over ben (prijs-kwaliteit verhouding). Ik weet niet of de ouwe versie firmware deze niet ondersteunt maar lijkt me wel. Maar probeer de firmware-update en het master/slave verhaal uit om toch dingen uit te sluiten..

Volgens mij lukte het master/slave omdraaien. Ik heb een cd proberen te branden voordat ik master en slave had omgedraaid. Toen brande die op 10x. Na omdraaien brand die in de eerste 10 sec al op 30x en het stijgt nog steeds. Ik denk dat het probleem hiermee is opgelost. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan