DVD branden in Pinnacle

Status
Niet open voor verdere reacties.

tikus

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
Met Pinnacle Studio 8 heb ik al heel wat filmpjes gebrand, zowel analoge als digitale, in S-VCD. Sinds kort heb ik een NEC DVD+brander ingebouwd; mijn eerste filmpje vandaag op DVD gebrand. Helaas .. hoewel zichtbaar is dat op de schijf wel gebrand is, geeft de DVD-speler "no disk" aan.
Vermeld moet nog worden dat bij de installate van de DVD-brander, NERO-6 is geïnstalleerd. Voorheen NERO 5.5
Wel al testjes gebrand op DVR+RW; ging prima.
Hoe kom ik hier uit ???

Pinnacle is niet zo aardig dat hij nieuwe hardware zomaar vind.

Ik moest tot op heden altijd opnieuw instaleren voordat hij het deed.

Eric

Op welke dvd speler wil jij dat afspelen.
Stand-alone kan die de schijfjes wel aan.

Afspelen van de gebrande DVD zowel op een stand-alone DVD-speler als de DVD-speler van de computer.

zet je de film eerst op harde schijf of brandt je hem rechtreeks op dvd.is de film groot genoeg voor een dvd en brandt je hem vanuit nero of pinnacle?

lijkt er op dat de schijfjes niet gefinalized zijn.
Dan kan het kloppen dat de spelers de schijf weigeren.
Kijk eens met een recovery util of je de dvd alsnog kan uitlezen.

Ik vrees dat inderdaad de film niet gefinalized is. Maar van "Recovery Utility " heb ik, halve leek zijnde, nog nooit gehoord. Zou je mij verder wegwijs willen maken?

De schijf was groot genoeg, had zelfs nog 11 minuten over. Branden deed ik rechtstreeks vanuit Pinnacle

Op download.com kan je heel veel recovery tools terugvinden.
Suc6.

Geachte collegae

Als ik een schijf niet finalize kan ik hem nog steeds lezen in mijn brander.

Volgens mij heeft of Pinnacle ruzie met Nero (what 's new) of gewoon opnieuw instaleren van Studio 8

Als ik het goed begrijp kan de vraagsteller hem ook niet lezen in zijn brander.

Voor de nieuwsgierigen onder jullie, ik heb gehad dat Pinnacle na het instaleren van een RAID drive wel bestanden op die raid maakte, maar windows kon ze niet benaderen. Je kon ze gelukking nog wel verwijderen door de map te deleten.

Na nieuwe installatie van Studio ging het wel goed.

Eric.

ik maak ook gebruik van pinnacle 8 en nero ,maar nooit problemen gehad

@ smilie

Wel eens na installatie van Studio 8 hardware toegevoegd die afwijkend was, zoals een Raid naast een gewone IDE of een andere brander.

Eric.

Eric,

Na installatie Pinnacle is een CD-writer vervangen door een DVD-brander waarbij Nero 5.5 is vervangen door Nero 6.

ik heb zowel een raid als een andere brander toegevoegd na de installatie.kijk eens naar mijn systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan