Dvd branden mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Dag,

ik zit met een probleem met mijn brander: HL-DT-ST DVDRAM GMA-4082N

Wanneer ik een data dvd'tje brand met Nero Premium 7, vertelt hij mij als hij bijna
klaar is met branden de volgende fout:

naamloos.GIF

Ik hoop dat iemand mij hieruit kan helpen.

Groet
Jos

heb je dat al vaker gehad?

Nieuwe brander, nieuw soort schijfjes?

Je kan ook eens proberen om brander eens te flashen met nieuwe firmware. (let op: dat kost je wel je garantie! Alleen doen als je weet wat je doet dus)

Ik heb deze laptop half jaar geleden gekocht. De brander heeft het nooit echt goed gedaan. Toen heb ik hem terug gebracht naar Mediamarkt, en deze technici hebben er een nieuwe brander ingegooid.

Nu, tot mijn grote verbazing, geeft hij nog steeds deze fout aan.
Hij is dus net nieuw, ik denk dat het niet verstandig is om dan dingen uit te voeren zodat de garantie verloopt.

Aan de schijfjes zou het ook niet moeten liggen. Die doen het op andere branders prima.

Iemand die mij hieruit kan helpen?

Iemand die de fout die hij aangeeft snapt?

Jos

nou, wat er gebeurt is duidelijk, de brander kan niet in één sessie de data branden en daarna de schijf afsluiten. (met andere woorden: FAT wordt niet goed weggeschreven, dus schijf is niet toegankelijk).

Hoe het komt, tsja.... kan hardware of software zijn. Dat het veroorzaakt wordt door de brandersoftware is niet erg waarschijnlijk, tenzij je een tweede brandprogramma hebt geinstalleerd dat een conflict geeft. (toevallig Alcholol 120% erbij gezet? Niet doen....)

Wat voor data probeer je op die schijf te branden? Losse data, of images (iso)?

Als je geen duidelijk aanwijsbare reden voor het probleem kan vinden, zou ik maar weer terug gaan naar de winkel, en de hardware laten vervangen. Je hebt het probleem tenslotte al eerder gehad. Heb je exact dezelfde brander terug gekregen de vorige keer?

Probeer in apparaatbeheer eens te achterhalen wat voor merk/type branden er in die laptop zit, en waag er eens een paar minuten zoeken met Google aan. Mogelijk kom je artikelen tegen met vergelijkbare problemen.

Ey, dank je wel voor de reactie.

Ik heb gemerkt dat zelfs wanneer ik er een originele dvd film erin stop, hij hem niet af wilt spelen. Geeft bijv. bij 'The Incredibles' een melding dat hij hem niet af kan spelen vanwege een probleem met de kopieerbeveiliging.

Daarnaast lukt het me wel weer om de gedownload Nero Premium op een cd schijf te zetten.

Hoe kan dit nu? Ik denk dat het een software matige fout is. Maar ik kan niet achterhalen van welke fabrikant mijn brander is, zodat ik voor drivers op hun website kan zoeken.

Daarnaast geeft windows ook de naam weer van dvd-ram-station als ik in 'Deze Computer' zit.

Heb je een idee?

Jos

make+model van alle hardware, iclusief info over firmware is doorgaans te achterhalen met Everest Home (gratis). Deze software wordt inmiddels niet meer ondersteund door de fabrikant, maar dat mag de pret niet drukken.
Probeer het maar eens. Je kan hem bijvoorbeeld HIER downloaden

trouwens..... wedden dat DIT hem is? :rolleyes: Laatst beschikbare firmware (may 11, 2006) is DEZE

Laatst bewerkt:
Zet bij het branden de snelheid lager ongeveer de helft dat verhelpt heel vaak alle problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan