Dvd Branden - Pc Crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

lainke

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Hallo iedereen,
Ik ben net de fiere bezitter van een DVD SCHRIJVER "Lite on" DVD+RW LDW 401 S, nu zit ik met een serieus probleem, telkens ik een dvd wil branden gaat na ongeveer 5% brandproces mijn pc zich vanzelf heropstarten, dus hij valt uit en gaat dan weer heropstarten, met het gevolg dat ik telkens een dvd schijfje in de prullenbak mag gooien ( nu al 6 stuks ), ook met een dvd-rw schijfje doet hij dit, op mijn zoon zijn pc blijkt hij echter wel te werken !!, ik heb als pc een "Athalon" 750, 2 harde schijven en 1 "Philips" cd brander, nu heb ik die cd brander uitgeschakeld maar het probleem blijft zich voordoen, wat kan dit zijn?, mijn zoon heeft een "Pentium 2" dus heel wat lichter dan mijn pc !
Bedankt.
Alain

Probeer eens de jumper van je dvdrw op ''master'' te zetten, en je philips cd-brander op ''slave''.
Jumpers kun je vinden achterop de brander.

lainke,

eerst een paar vragen:
Hoe heb je de dvd brander aangesloten, op dezelfde ide kabel als de andere cd rom.
Welke brand software gebruik je.
Welke versie van windows gebruik je.
Weet je zeker dat er geen virus op je computer zit die je pc steeds afsluit en weer opstart.

Prima brander de lite-on 401 heb ik ook.

Alleen je moet hier geen - schijfjes mee branden hoor, de brander leest wel dvd- maar om te branden moet je dvd+r of dvd+rw gebruiken.

Verder moet je zorgen dat je de nero 6.* versie gebruikt of easy cd creator 5 met update voor dvd.

groetjes speedtouch

Heb je gelijk in, de antwoorden heb ik uitgeprobeerd maar hebben niets uitgehaald, nu sta ik dus nog even ver als enkele weken geleden, en ben ik dus voorlopig gestopt met de hoop dat er iemand mij zou kunnen helpen .
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan