DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkB

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2000
Berichten
174
Hallo,
Ik heb een nieuwe voorgeinstalleerde PC gekocht met een DVD brander. Daar wil ik nu data op zetten. Als ik een dvd+r schijfje er in doe en vervolgens wil branden, dan wordt het dvd-tje er weer uitgegooid met de mededeling dat ik een schrijfbaar schijfje er in moet doen. Er is ook een melding bij dat de brander leeg is. Dat betekend dat de branderhet schijfje kennelijk niet leest. Wat kandaar de oorzaak van zijn?

Groet,
Henk
 
Geplaatst door HenkB
Hallo,
Ik heb een nieuwe voorgeinstalleerde PC gekocht met een DVD brander. Daar wil ik nu data op zetten. Als ik een dvd+r schijfje er in doe en vervolgens wil branden, dan wordt het dvd-tje er weer uitgegooid met de mededeling dat ik een schrijfbaar schijfje er in moet doen. Er is ook een melding bij dat de brander leeg is. Dat betekend dat de branderhet schijfje kennelijk niet leest. Wat kandaar de oorzaak van zijn?

Groet,
Henk
Welk systeem hebt,anders met "NERO" geen probleem
 
Weet je wel zeker dat je brander Dvd+r ondersteund en geen dvd-R?
 
Geplaatst door jackall
Weet je wel zeker dat je brander Dvd+r ondersteund en geen dvd-R?
Goeie vraag. Hoe kan ik dat zien en wat is het verschil?
 
*

Het kan zijn dat je een DVD+R schijf wil gebruiken in een DVD-R Drive. Wat voor merk en type is het?
 
Re: *

Geplaatst door defa45
Het kan zijn dat je een DVD+R schijf wil gebruiken in een DVD-R Drive. Wat voor merk en type is het?
Pioneer DVD-RW DVR-105
 
Hallo,
goede vraag, het verschil is zeer minimaal tussen + en - er zijn alleen verschillende standaards. Volgens mij ondersteunen meer dvd spelers + als standaard. Maar - is goedkoper qua brander en schrijfjes. En voor de - zijn er ook al 9.4gb discs op de markt, die komen later pas voor de + branders. En M$ heeft volgens mij voor + gekozen, maar later las ik ergens dat M$ beide gaat ondersteunen in the future. Ik heb zelf een Philips dvd+rw 228 brander en ben er goed te spreken over alleen wat mij irriteert is dat bij de Aldi al Lifetec dvd-r zijn en nog geen +r, maar je hebt er al 10 stuks bij de Dynabyte voor 17.99 eurotjes, eerder was het een stuk duurder.
Greetz
A.I.
 
DVD-+R

We moeten er maar mee leren leven!
Ik zit nu met DVD+R, maar misschien kan ik ze ruilen.

Bedankt allemaal!!

Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan