Dvd branden

• Onderwerp starter Onderwerp starter rieny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rieny

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2002
Weet iemand hoe ik een film van bv kazzaa kan opnemen op een dvd schijfje zodat ik hem in mijn dvd speler en tv kan afspelen?

alvast bedankt

wat voor files zijn het ??? avi/mpeg1/mpeg2 ??

mpeg files als ze al vcd of svcd geschikt zijn kun je op cd bakken.
avi zou je eerst om moeten zetten naar een geschikt formaat.

evt kun je met een speciaal proggie er vob files van maken zodat je een echte dvd hebt.

ik ben wel nieuwsgierig naar dat VOB

Wil je eens uitleggen hoe dat zit met die VOB files en dat Proggie ??

Ik heb nl ook zoiets: brand met nero wat Muziekclips (MPEG of AVI) als VCD.
mijn standalone dvd speler kan de schijf echter niet lezen. Ik had op een CD/RW gebrand.
Ik heb deze dvd speler nog niet zo lang, en weet nog niet precies hoe ik moet branden. had ik een CD-R moeten gebruiken??

dvd is geschikt voor VCD en SVCD en regiovrij.

Wat doe ik hier verkeerd?

Er zijn diversen dvd author programma's die van een mpeg file echte dvd files kan maken.

een voorbeeld is tmpgencoder dvdauthor dat is een plugin voor tmpgencoder.

http://www.pegasys-inc.com/e_tmpg_author.html

om mpeg of avi files te bekijken op een standalone dvd speler moeten ze wel vcd geschikt zijn of gemaakt worden.
daarna kun je ze met nero branden als videocd.
hoe je de files geschikt kunt maken lees je op http://wintips.filmt.nl onder tmpgencoder.
Dat je een cdrw in plaats van een cdr gebruikt hebt zou niet uitmoeten maken, sommige spelers zopuden misschien wat moeite kunnen hebben met cdrw.
het belangrijkste is dat de files echt vcd geschikt zijn en ook als zodanig gebrand worden.

vervolg

Als ik dat doe zet hij een mpeg om in een andere mpeg.

Waarom kan ik niet gewoon mpeg in een keer branden.

het blijft zo een mpeg

omdat jouw mpeg file waarschijnlijk geen vcd header heeft.

een mpeg file moet wel vcd gecodeerd zijn wil je hem als videocd kunnen branden.

vervolg

ik heb het inderdaad omgezet maar zag wel dat de bestanden veel kleiner geworden zijn.

van 63 mb naar 46 mb bijvoorbeeld. Klopt dat, of had ik een ander formaat moeten nemen

vcd is redelijk gecomprimeerd dus dat verschil zou kunnen ja.

1 en ander is ook afhankelijk van de audio die in het originele mpeg file gebruikt wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan