dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsendoorn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2004
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje.
ik ben niet zo'n computerkenner, dus vandaar dat mijn hoop op jullie is gevestigd.
mijn man is van de week jarig en nu weet ik dat hij heel graag dvd's zou willen kunnen branden (dus orginele)
Weten jullie wat ik hier dan voor nodig heb ??
een dvd-brander of ook een dvd-rom
ik hoop dat iemand me snel kan helpen, dan kan ik vanmiddag even de stad in.
Vast bedankt.

Groetjes heidi

Als hij DVD's wil branden heb je een DVD-brander nodig.
Het is normaal geproken zo dat je met een brander ook kunt lezen en heb je dus NIET ook nog een DVD-Rom nodig.

met een dvd brander is het ook mogelijk om dvd's te lezen dus een aparte dvd-speler zou niet echt noodzakelijk zijn.
Met kopieeren van dvd's zou het handig kunnen zijn om een aparte dvd-speler te hebben maar is ook niet noodzakelijk omdat je met de dvd brander ook de dvd op je harde schijf kunt zetten en daarna een leeg schijfje in de brander en branden maar.
Als tipje zou ik willen meegeven als je opzoek gaat naar een dvd brander ga dan voor een brander die zowel + als - dvd's kan branden.

voor een overzicht van de gemiddelde prijzen van dvd branders kijk eens hier http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/63/top

tijd

en als je de dvd eerst op je pc zet en dan brand, duurt dat dan niet verschrikkelijk lang ??

in 9 van de 10 gevallen moet je juist je DVD eerst op je harde schijf zetten. Originele DVD's zijn vaak groter dan de 4,7 gig die je op een DVD kunt branden (dual layer DVD zijn tot 9 gig).

Met een programma als DVD Shrink moet je dan eerst de DVD 'rippen' naar je HD. Een directe kopie maken van een 'film' DVD lukt nooit vanaf een DVD-rom naar je DVD brander.

DVD rippen duurt niet echt lang (afhankelijk van je PC uiteraard). Ik heb ze meestal in 15-20 minuutjes geript.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan