DVD brander brandt opeens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaleFietsbel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Berichten
2
Goedenavond,

Een aantal weken geleden heb ik nero geinstalleerd, en sinds die tijd kan ik niets meer branden, ook niet met andere brand programma's.

De DVD leest de DVD's wel, herkent ze ook wel, in apparaatbeheer staat een CD (geen brander), in alle programma's wordt de brander herkend.

Ik gebruik Windows Vista Home Premium, Acer Aspire 7520G, AMD Turion 64 x2, 2 Gb DDR, DVD - RW merk Pioneer DVR-K17RS ATA Device.

Ik heb Nero geprobeerd te deinstalleren, maar dat was niet succesvol. Ik heb de brander uit de lijst verwijderd, waarna Vista hem weer installeerde, ook geen resultaat. Andere merken DVD's, andere brandprogramma's, allemaal zonder succes.

ik hoop dat iemand me kan helpen, geloof niet dat de brander stuk is, maar dat hij op de een of andere manier sofwarematig niet herkend wordt.

In apparaatbeheer staat vermeld dat het apparaat goed werkt, en staan geen foutcodes.

Reacties met alle liefde hier, vragen en/of opmerkingen mogen ook naar kalefietsbel@live.nl

Groet,

John
 
Laatst bewerkt:
Hoi John,

Laat mij nou ongeveer hetzelfde gebeurd zijn vanmiddag...
Ik heb precies dezelfde brander als jij, maar dan in een Acer 5630 van een jaartje oud. Heeft altijd perfect gewerkt, alleen nadat ik vanmiddag een schijf had gebrand wilde hij de volgende +R niet meer branden.
Hij wilde nog wel een video dvd maken op een RW, ik weet niet of dat bij jou nog lukt? Ik heb net geprobeerd een schijf te wissen en dat heeft ie net keurig afgemaakt... alsof er niets aan de hand is!
En als ik probeer te branden op een dvd -R krijg ik zezelfde foutmelding:

Data buffer underrun

Opnieuw proberen op een lagere schrijfsnelheid.

Een log van NTI:

========== BEGIN OF LOG ==========

NTI CD & DVD Maker 7.7.0.9 (SKU-22510238888)
Start Time: Saturday, May 17, 2008, 10:58:12PM

Processor Architecture: INTEL
Processor Type: INTEL PENTIUM
Processor Level: 6
Microsoft Windows Professional version 6.0 (Build 6000)
Memory in use: 68%
Total physical memory: 1037 MB
Total free physical memory: 327 MB
Total paging file: 2318 MB
Total free paging file: 1251 MB
Total virtual memory: 2097 MB
Total free virtual memory: 1975 MB

CD Layout: Data DVD
Disc Format: DVD-ROM
File System: Joliet
Bootable CD: No
Total Data Blocks: 27

CD-Recorder: PIONEER DVD-RW DVR-K17RS (F:)
Firmware Version: 1.00
Disc Media: DVD-R
Free Disc Blocks: 2298496
Test: No
Write Speed: 2x
Write Method: Track-At-Once
Close Disc: No
Leave Session Open: No

Error Code: 1012
CDB: 2A 00 00 00 00 20 00 00 20 00 00 00
SenseKey:05 ASC:21 ASCQ:02

Finish Time: Saturday, May 17, 2008, 10:58:14PM

========== END OF LOG ==========[/I]
 
Laatst bewerkt:
Hoi John,

Laat mij nou ongeveer hetzelfde gebeurd zijn vanmiddag...
Ik heb precies dezelfde brander als jij, maar dan in een Acer 5630 van een jaartje oud. Heeft altijd perfect gewerkt, alleen nadat ik vanmiddag een schijf had gebrand wilde hij de volgende +R niet meer branden.
Hij wilde nog wel een video dvd maken op een RW, ik weet niet of dat bij jou nog lukt? Ik heb net geprobeerd een schijf te wissen en dat heeft ie net keurig afgemaakt... alsof er niets aan de hand is!

Nee, hij wil helemaal niets meer branden, elk programma geeft een foutmelding. De gekste is wel van NTI, als ik er een schijf in doe, geeft ie aan dat het een RW is, als ik begin te branden gooit hij die uit, en vertelt me dat er geen schijf aanwezig is.

groet,

John
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan