DVD brander die niet functioneert onder vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nolan666

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Hallo

Ik heb het volgende probleem.

Ik heb ongeveer 4 maanden geleden een laptop van Acer gekocht. Daarin zit de volgende dvd speler/brander.

hl-dt-st DVDRAM GSA-T10N ATA Device

Deze zit in een Acer Aspire 5102WLMi

Sinds vista een grote update gedownload heeft werkt mijn brander niet meer. Voor het branden van CD's gebruik ik iTunes. E dat programma geeft aan dat er geen brandsoftware of brander te vinden is.

Ik heb geprobeerd de drivers te updaten via device manager, maar Windows geeft aan dat de driver up to date is.

Ik heb rond gekeken op dit forum, en had wat gevonden over de upper en lower values verwijderen in het register. Alleen de bijbehorende link ging over XP en niet over Vista.

Systeem herstel is niet echt een optie, gezien mijn laptop vol staat met belangrijke zaken en ik die dus niet kan branden. Beetje een kip/ei probleem maar dan omgekeerd.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mocht er extra info vereist zijn dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt

Dit gevonden en is ook te gebruiken voor Vista. Het getal tussen { } kan iets afwijken. Maar als je de sleutel aanklikt zie je aan de rechterkan de waarde verschijnen en ook een opmerking DVD/CD-ROM drives. Je weet dan dat je de goede te pakken hebt.

"Oplossing"

Ga naar Start, Uitvoeren.
Type: regedit en klik OK.
Blader naar: HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/
Markeer de sleutel: {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Kies uit het rolmenu bestand Exporteren.
Type in het venster een naam voor het bestand (bijvoorbeeld cd-rom).
Kies de locatie waar je het op wilt slaan en klik Opslaan.

NB. Deze back-up kun je, indien noodzakelijk, terugzetten met een dubbelklik op het (.reg) bestand.

Verwijder de sleutels met de naam: UpperFilters en LowerFilters.
(Markeer een sleutel, kies uit het rolmenu Bewerken de optie Verwijderen en bevestig als daarom wordt gevraagd met Ja).
Sluit de register editor en start de computer opnieuw op.

Tijdens het opstarten zal de computer de vermiste speler(s) opnieuw installeren!

Ik heb dit alles gedaan.

Na de herstart iTunes opgestart. Die gaf aan dat ik moest herinstalleren omdat er iets veranderd was.

Toen heb ik nog maar een keer gekeken in mijn regedit, en het blijkt dat de upper en lower values niet geinstalleerd zijn bij de herstart.

Alvast bedankt voor de hulp.

edit: iTunes herinstallatie heeft niks geholpen.

Laatst bewerkt:
Net nog even verder gezocht maar je komt het probleem meer tegen en kom verder nog geen oplossingen tegen voor dit probleem.

Ik weet niet welke versie van Itunes je gebruikt maar ze zitten inmiddels op versie 7.4.
Mocht je deze nog niet gebruiken dan zou je de laatste update nog kunnen proberen.

Net nog even verder gezocht maar je komt het probleem meer tegen en kom verder nog geen oplossingen tegen voor dit probleem.

Ik weet niet welke versie van Itunes je gebruikt maar ze zitten inmiddels op versie 7.4.
Mocht je deze nog niet gebruiken dan zou je de laatste update nog kunnen proberen.

Je kan volgens mij allen de laatste downloaden van de officiele site. Ik heb het nog gecheckt, maar het is echt de nieuwste. Ik baal hier een beetje van. Altijd dat gehannes met Vista.

Nou ja, ik blijf wel zoeken. Als iemand wat vind hierover, dan hoor ik het heel graag.

Hoi !

Al in apparaatbeheer gekeken of/hoe de CD-speler daar vermeld wordt ?

Greetz,

Harry.

Het heet:

HL-DT-ST DVDRAM GSA-T10N ATA Device

Onder eigenschappen staat DvD/CD-rom drive

Hoi !

Tja, mogelijk heeft iTunes dan een probleem met Vista !

Probeer eens een ander brandprogramma: ik ben benieuwd !

Nieuwe Nero-8 trial even downloaden bijv.

Greetz,

Harry.

het volgende kwam ik ook nog tegen
wellicht dat je ook van die jmicron drivers hebt ?

Het probleem was te wijten aan de JMD Micron driver die geinstalleerd was via de bijgeleverde CD Rom met drivers van moederbord Asus P5B.
Heb de driver verwijderd via configuratiescherm -> software en daarna PC opnieuw gestart.
Binnen apparaatbeheer was hierna een vraagteken ontstaan bij opslagcontroler JMD Micron. Heb Microsoft online naar stuurprogramma laten zoeken en deze laten installeren
.

Goeie tip

Mikeo bedankt,

Ik heb pas geleden Vista opnieuw geinstalleerd na een mislukte poging om Vista te verwijderen en XP te installeren :mad: . Ik vind Vista echt een verschrikking, een soort Windows ME zeg maar. Ziet er gelikt uit, maar wat prestaties betreft vind ik het een treurboel.

Er stond alleen geen sleutel met de naam upperfilter, maar door alleen de sleutel lowerfilter te verwijderen en opnieuw op te starten stond de cd/dvd recorder er weer. Echt super :thumb:.

Ik was ook eerst nog opzoek gegaan voor de drivers op de site van Fujitsu-Siemens (AmiloLi 1705) , maar die hebben ze niet, omdat Windows de cd/dvd de drivers zelf in huis heeft :confused:

Enneh, als je hulp of tips hebt (of iemand anders) over het installeren van Windows XP over Vista dan hoor ik dat graag.

Dit gevonden en is ook te gebruiken voor Vista. Het getal tussen { } kan iets afwijken. Maar als je de sleutel aanklikt zie je aan de rechterkan de waarde verschijnen en ook een opmerking DVD/CD-ROM drives. Je weet dan dat je de goede te pakken hebt..............enz.

Laatst bewerkt:
Mikeo bedankt,

Ik heb pas geleden Vista opnieuw geinstalleerd na een mislukte poging om Vista te verwijderen en XP te installeren :mad: . Ik vind Vista echt een verschrikking, een soort Windows ME zeg maar. Ziet er gelikt uit, maar wat prestaties betreft vind ik het een treurboel.

Er stond alleen geen sleutel met de naam upperfilter, maar door alleen de sleutel lowerfilter te verwijderen en opnieuw op te starten stond de cd/dvd recorder er weer. Echt super :thumb:.

Ik was ook eerst nog opzoek gegaan voor de drivers op de site van Fujitsu-Siemens (AmiloLi 1705) , maar die hebben ze niet, omdat Windows de cd/dvd de drivers zelf in huis heeft :confused:

Enneh, als je hulp of tips hebt (of iemand anders) over het installeren van Windows XP over Vista dan hoor ik dat graag.

Heey jammer van je vista
maar weetje wat het is met mensen zoals jullie?
Jullie geven het veel te snel op
ik heb windows vista en ik vind hem 100 keer beter als windows XP
echt series hij doet he :thumb:.
nog nooit een error ofzo gehad en problemen met me harddisk nee hoor?
Bij mij dee alles het goed
Ik had namelijk eerst windows XP

Jullie denken van oud vertrouwd
maar nee
Als er een nieuwe windows komt
Nemen ook de meeste mensen weer vista
Windows vista heeft een slechte naam waarom? Omdat het begon met bugs.
Dat heeft elke windows gehad. Je kan niet eeuwig met windows XP op je pc blijven.
Ik vind windows Vista echt top. Je kan alles makkelijk vinden. Niks is een probleem alles gaat simpel

Heey jammer van je vista
maar weetje wat het is met mensen zoals jullie?
Jullie geven het veel te snel op
ik heb windows vista en ik vind hem 100 keer beter als windows XP
echt series hij doet he :thumb:.
........

He Erwin,

Knap dat je al wist waarom ik een hekel heb aan Vista. Mocht het je intresseren lees dan http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=396379 even.

Bedankt voor je vooroordeel, het heeft mij heel goed geholpen.

Xp kolen en een kolenschop.

@Miezz73

Jij leeft geloof ik graag in het verleden ??, XP ??, krijg je daar kolen en een kolenschop bij ??. Kijk in de toekomst, Vista brengt je zoveel meer. Laat Xp achter je en begin in een nieuw tijdperk vol grafische verbeteringen.

Je moet wel weten hoe je ermee om moet gaan, of gaat Vista je te boven ?.

Luister eens naar deze wijze woorden, en doe er wat mee !!.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan