DVD brander herkent geen CD's/DVD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk1985

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Mijn DVD-brander leest vanaf vorige week helemaal niks meer. Geen lege CD's/DVD's en ook geen orginele schijfjes.

De laatse keer dat ik de brander heb gebruikt heeft Windows tijdens het branden de computer opnieuw opgestart voor het installeren van updates.

Verwijder hem eens uit apparaatbeheer en start daarna eens opnieuw op.
Hij zal hem nu opnieuw herkennen en installeren. Wellicht dat hij het nu wel doet.

Wat je kan doen ( indien mogelijk ) is hem in een andere PC hangen om te kijken of hij daar wel werkt.

Klinkt als een kapotte laser.

Doe het volgende :
Je doet de Pc UIT
dan haal je de zijklep van de pc eraf en sluit je de DVD Brander af!!! (Dus IDE of S-ata kabel los koppelen)
Dan maak je de pc weer aan ( account aanmelden !!!)
Dan weer uit
Nu sluit je hem weer aan zo als die was (de IDE of S-ata Kabel!!!)
kijk nu eens of die het doet ?

Net pc uitgedaan en brander afgesloten, aangemeld en de brander weer aangesloten. Geen resultaat.

Wat me wel opvalt is dat als ik een cd in de brander doe, dat de brander volgens mij helemaal niks doet. Ik hoor in ieder geval niets, terwijl ik op z'n minst de cd moet horen ronddraaien.

Kan ik er op één of andere manier achter komen of de motor van de dvd brander stuk is?

Ja, in een andere PC hangen indien mogelijk zoals ik al zei. Weigert hij daar ook dan weet je genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan