dvd brander herkent geen dvd-r(w)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janice

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
Help....help....help
Mn philips cd-dvd-r(w) brander herkent alleen blanco cd-r(w) schijf, maar geen blanco dvd-r(w) schijf.
Als ik een blanco cd-schijf(cd-r) in doet, dan verandert het station wel naar gewoon naar CD-R
Maar als een blanco dvd-schijf in mn dvd-rw station plaatst dan verandert mn dvd-rw station naar CD-ROM station. Hij geeft dus geen DVD-R(W) aan!!!! en kan dus op deze manier geen dvd meer branden :-(

Heb van alles geprobeerd. Heb zelfs aspi drivers geinstalleerd, maar niets helpt.
Samenvattend: mn dvd r(w) brander brandt wel CD-r(w), maar geen DVD-r(w).
Brander is philips dvdrw824 k/40
heb reeds geflasht met nwste. firmware...eigenlijk was dat niet nodig, de brander is nieuw.
Van begin deed hij het nog.....en nu ineens niet meer. Heb c: geformatteerd en XP(SP1) opnieuw geinstalleerd, maar probleem is er nog!
Weet iemand waar het probleem ligt. Ik zag wel in BIOS dat beide apparaten dezelde DMA mode hebben, namelijk 4....klopt dit....ik durf het niet te veranderen.

Bij voorbaat dank,

Janice
:thumb:

Met welk brand progr. gebruik je , b.v. Nero.

Hoi Humpe

Nero 6...maar die is er nu af.......omdat ik XP (SP1) opnieuw heb laten installeren.
Ik kan mn schijf zien alleen herkent ie nog steeds geen dvdr(w) niet. De overige formaten(DVD-CDr(w) herkent ie wel.

Nu staat bij mn (F:)station: dvd-r station. Als ik een CDR inzet, dan verandert ie automatisch naar CDR( hij herkent het wel). Ook DVD film herkent ie(dan staat er DVD).
Maar zodra ik een dvdr inzet verandert ie naar CD-rom station. Dit herkent ie dus niet en kan ik ook niet branden.

Groetjes
Janice

Welk merk dvd-r(w) schijfjes gebruik je? Probeer eens een ander merk kan soms helpen

Hoi Fred,

Ja die heb ik gebruikt, maar van de site van Philips.
Kan ik voor de zekerheid nog een keer flashen met de firmware waar jij naar toe verwijst, of is dat schadelijk?

Janice

is opgelost.....heb dvdbrander teruggebracht naar de winkel en heb daarvoor een nieuwe gehad......deze doet het prima.....bedankt allemaal

janice

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan