dvd brander herkent geen lege cd's

• Onderwerp starter Onderwerp starter Erry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Erry

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2005
Ik heb een Aopen dvd/cd brander die sinds kort geen lege cd's meer herkent.

Als ik er een gewoone cd instop met iets er op een muziek cd bijvoorbeeld, leest ie die gewoon wel.
ik het al een frimware update gedaan en een virus scan maar niks helpte.

ook als ik gewoon probeer te branden dan geeft ie een fout aan in nero dat het branden niet is gelukt.
als ik de dvd branden probeer te benaderen met een lege cd er in zegt ie het volgende:

D:\ is niet toegankelijk
Onjuiste functie.

ik heb 2 branders in mijn computer zitten en het is bijna die andere brander precies het zelfde :confused:

heeft iemand enige idee wat ik hier aan kan doen?

alvast bedankt

Erry

zo'n soort probleem heeft iemand bij mij in het dorp ook, ik heb er naar gekeken maar kwam er niet uit.

Het merk Dvd brander weet ik niet, maar hij kon geen cd's branden, die pakte hij ook helemaal niet.

MAar hij brand wel gewoon DVD's, en speelt cd's af

Hoi,

ik weet niet welk type dvd brander je hebt van Aopen, maar probeer eens het volgende:

1: de-install NERO

2: de-install de drivers van de brander via configuratiescherm> systeem > hardware > apparaatbeheer

3: reboot je pc

4: laat XP de drivers opnieuw installeren en noteer de type brander die je hebt.

5: ga naar http://www.cdfreaks.com/drive/brand/1 en kies de updates voor je brander.

6: flash je brander met de update

7: install NERO

8: probeer je lege cd.

groeten Marcel

**btw berehap, wat voor een ontzettend hulpzame post is dat?**

Laatst bewerkt:
bedankt voor je post marcel maar het heeft niks geholpen :(

het type van mijn dvd brander is: Aopen DUW1608/ARR

en het vreemde is... er staat nog een cdrom-speler bij. eerst dacht ik dat die drive er 1 was van DEAMON Tools maar dat was dus niet zo. Ook staat ie tussen mijn apparaatbeheer. maar ik heb echt maar 2 cd-rom drives in em comp zitten :|

het is een m'n oude dvd speler die windows nog ziet. ik had die vervangen voor die dvd brander.

als ik die probeer weg te halen komt ie telkens weer terug in mijn lijst. Maar hij komt niet voor in m'n bios.....

dus ja..... ik heb geen idee wat het kan zijn.

any help is welcome

erry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan