DVD-brander kan geen media vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridopl

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Berichten
80
Met diverse programma's ben ik momenteel DVD-s aan het branden van eigen video-opnamen.

Daarbij heb ik regelmatig last van een melding dat de DVD-brander geen media kan vinden of dat in de brander geen geschikte schijf ligt om te branden terwijl ik zeker weet dat de schijf, een DVD+RW, goed is en het ook voorheen goed gedaan heeft. De melding komt ook nadat ik iets gebrand heb en de schijf er niet uitgenomen heb en vervolgens opnieuw ga branden.
Daarbij blijft dan het lampje op de DVD-brander branden.

Als ik de computer vervolgens uit en weer aanzet is alles weer goed en kan ik verder branden.

Mijn brander is een Iomega DVDRW 4216NP-A en ik werk met windows XP.

Heeft iemand enig idee hoe ik verder kan branden zonder de computer opnieuw op te starten?
 
Het merk en type DVDR is ook van belang, welke DVDR gebruik je en wordt deze ondersteunt door de brander?
 
Hallo,
Ik gebruik verschillende DVD+R en DVD+RW schijven o.a. Samsung digitall single site en Sentinel.

Eerst dacht ik ook dat het aan de schijfjes lag. Ik heb er diverse weggegooid. Later bleek dat het opnieuw opstarten van de PC het probleem oplost en de schijfjes weer te gebruiken zijn.

Als brandprogramma's gebruik ik Nero 6 en Iomega Hotburn Pro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan