DVD brander kan niet branden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jennifer

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een Nec 1300 brander. Voorzien van nieuwe firmware, ik gebruik Arita dvd + dvd's. Ik heb er welgeteld één normale dvd mee kunnen branden, dat was een backup van wat mappen.

Ik probeer nu een backup te maken van een film, maar dat lukt dus niet. Wat ik ook probeer, zodra een willekeurig brandprogramma (heb er nou 3 geprobeerd) begint met branden, geeft hij een failure aan en klaar. Weer een dvd verpest. Ik begin er nou wel goed sjacherijnig van te raken want het kost me handenvol dvd's op deze manier.

Is dit een bekend probleem bij het branden van dvd's (ik ben nog niet bekend met het branden van dvd's, met cd's had ik nooit problemen, maar dat was een andere brander).

Ik heb wel voor de zekerheid de belangrijkste processen e.d. uitgezet, inclusief Norton Anti-virus, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Ik heb wel een tijdje geleden Aspi-drivers geinstalleerd, omdat ik een cd wilde rippen en mijn rip programma aangaf geen aspi-drivers te kunnen vinden, zou dat het probleem kunnen zijn?

Al eens een ander merk geprobeerd? Op mijn werk gebruiken we voor de Nec het merk Imation

Beetje ***lig om te zeggen, echter heeft mijn collegaatje het ook zo moeten leren.
Gebruik een dvd rw....

Arita's - en + worden bij mij goed gebrand en kwamen uit e.o.a. test ook goed eruit.

ps,
ik heb een btc dvd brander

Brand hij overigens wel cd's??
[edit]
welk brandprogramma gebruik je?
heb je al een ander brandprogramma geprobeerd?
[/edit]

Ik zou inderdaad eens een ander merk proberen. Ik heb ook een 1300, gebruik Philips of Platinum. Misschien dat er één op de 50 fout gaat.

Welke progjes heb je geprobeerd?

Nero en DVD Shrink gaat fout, DVD X Copy werkt wel goed. Ik zal inderdaad eens een rw kopen en daarmee gaan oefenen, en een ander merk proberen, alhoewel ik weet dat Arita en de Nec 1300 normaliter prima samen gaan.

Oh ja: en gewone cd's is ook geen probleem, werkt prima.

Stom, vergeten af te melden, excuses.

Ik heb gekozen voor de minst elegante, doch zeer doeltreffende oplossing: namelijk een format en een verse install. Et voilá, alle problemen opgelost, hij brandt weer als een zonnetje, geen dvdtje is meer mislukt. Het zat hem dus in mijn besturingssysteem, of toch in die Aspi-drivers. Maakt niet uit, het werkt weer :thumb:

Misschien een idee om NU een image te maken van je schijf...

Dan heb je in het vervolg binnen 10 minuten een schone installatie;)

Geplaatst door Stigter
Misschien een idee om NU een image te maken van je schijf...

Dan heb je in het vervolg binnen 10 minuten een schone installatie;)

Laat ik dat nou onmiddelijk gedaan hebben na de format en herinstall :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan