DVD brander leest geen gebrande DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinjan

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2005
Hoi daar,

Ik heb twee dvd branders in mijn computer. Een NEC RW ND-3770 A en een NEC DVD RW ND-4571 A.
Als ik een cd brandt is dat geen probleem.
Als ik een DVD brandt met bv gegevens zoals bv foto's is dat ook geen probleem, hij zet ze er allemaal netjes op. Maar als hij klaar is met branden, dan lezen ze allebei de gebrande DVD niet meer. Als ik de dvd mee neem naar mijn werk en in de Macintosh stop dan leest hij hem perfect en alle gegevens staan er gewoon op.

Heeft iemand enig idee waar de fout ligt.

Reinjan

Ook na eens herop te starten?

Aangezien de mac het kan lezen, staan de gegevens er idd wel degelijk op. Het zou kunnen zijn dat je eerst het programma waarmee je gebrand hebt eerst moet afsluiten, het zou windows bv kunnen blokkeren de schijf te lezen. Als je wel degelijk het programma afsluiten en het probleem nog voorkomt, zou ik de schijven paar keer open en dicht doen, pc herstarten, etc. Als geen van al die dingen werkt heb ik geen flauw idee wat er scheelt:)

hee Arre,

Ik heb bv. de dvd met wat foto's vanmorgen gebrand, wat ik al zei de Mac leest ze tadeloos, maar als ik vanmiddag thuiskom en ik stop ze in de pc dan hoor je hem nog wel zoeken, je ziet even een zandloper en dan niets meer. Dubbelklik op de icon van de brander resulteert in niets. Ik snap hier ook niets van. Branders zijn bijna nog nooit gebruikt, dus aan ouderdom kan het niet liggen.

Er is nog wel 1 reden waardoor dit zou kunnen komen... (uit eigen ervaring)

Het kan zijn dat de DVD-R (of RW) waarop je schrijft niet zo 'compatibel' zijn met je dvd schrijvers. Het verbaasd me wel dat ze erop schrijven zonder probleem, en niet durven lezen, maar het is mogelijk...

Ook omdat je zegt dat er een zandlopertje is, doet me wel echt denken dat ze gewoonweg de schijf niet juist kunnen lezen... De mac zou dan een meer compatibele lezer moeten hebben, wat wel zou kunnen...

Als je nog andere soorten DVD-Rs hebt, zou ik die eens proberen...

Veel suc6

Sony, Phillips, enz enz.
Hij doet het met allemaal, onbegrijpelijk.
Dvd+r, DVD-r, ht maakt allemaal niet uit, hij leest ze na het branden niet meer.

:) Geen idee wat daar aan de hand is... Mss eens de fabrikant bellen ofzo?
Suc6

Hoi daar,

Ik heb twee dvd branders in mijn computer. Een NEC RW ND-3770 A en een NEC DVD RW ND-4571 A.
Als ik een cd brandt is dat geen probleem.
Als ik een DVD brandt met bv gegevens zoals bv foto's is dat ook geen probleem, hij zet ze er allemaal netjes op. Maar als hij klaar is met branden, dan lezen ze allebei de gebrande DVD niet meer. Als ik de dvd mee neem naar mijn werk en in de Macintosh stop dan leest hij hem perfect en alle gegevens staan er gewoon op.

Heeft iemand enig idee waar de fout ligt.

Reinjan

Ik heb hetzelfde probleem, maar als je de computer in de veilige modes opstart kan je de schijf wel lezen en eventueel kopieren.
Maar bij mij als ik de computer dan weer normaal heb opgestart kan ik de schijf wel weer lezen.

Groetjes,

Berend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan