DVD-brander leest niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo,

ik heb een DVD drive, namelijk de Asus DRW-1814BL. Hij wordt herkend door windows XP en er zijn geen complicaties of iets dergelijks in het apparaatbeheer.

Echter, wanneer ik bepaalde cd's erin doe, wil hij ze niet openen. Ik kan wel in de cd etc. maar opstarten doet hij niet.

Als er geen CD/DVD schijfje in zit, geeft hij in het 'Deze Computer' venster aan 'DVD-Ram Drive'. Volgens mij zit dat al niet helemaal goed.

Ik heb al geprobeerd om hem te updaten met deze nieuwe drivers:
http://www.techspot.com/drivers/driver/file/mirror/9560/

Wie o wie kan mij helpen?

Is er nog iemand met een mogelijkheid?

Lijkt me stug als jullie profs hier niets op weten :)

Je kunt je bestanden wel vanaf de dvd lezen, alleen het automatisch opstarten van de dvd werkt niet?
Overigens is DVD-Ram station normaal.

Ja, dat klopt.

Hij kan wel lezen wat erop staat, maar een setup starten of automatisch opstarten lukt niet.

Sorry voor de late reactie.

Probeer het volgende eens:
Autostart CD speler uitschakelen

Het is wel makkelijk als de cd's etc. automatisch worden opgestart, maar die optie kan ook tamelijk hinderlijk zijn, zoeken, menu tonen, keuze maken...
Als je dat lastig vindt en liever zelf de betreffende media op wil starten dan ga je als volgt te werk:

Klik Start, Uitvoeren
Type regedit
Zoek de sleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom
Verander de waarde van autorun van 1 in 0

Na een herstart van Windows zal geen cd nog automatisch opstarten en... als je later bedenkt dat het automatisch opstarten toch wel makkelijk was dan hoef je alleen maar de waarde terug te veranderen in 1

Bron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan