DVD brander overleden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 aug 2007
Met veel plezier heb ik altijd dvd's gebrand op mijn laptop met mijn HL-DT-ST DVD+RW GCA-4040N. Sinds kort echter kan ik geen enkele dvd meer branden, telkens verschijnt (in Nero) de melding "Brandproces mislukt met 4x". Een lagere snelheid (2,4x) of een ander merk schijfjes (ik heb altijd TDK gebruikt) maakt niets uit. Ook andere brand/imageprogramma's (zoals DVDDecrypter) leveren helaas niets op. Foutmelding in het begin (na een seconde of 15) en het proces wordt afgebroken.

Omdat ik vreesde dat (anti-spyware)software de boel in de war had geschopt heb ik op de C:\ partitie opnieuw XP geinstalleerd. Maakt niets uit, nog steeds dezelfde melding.

Nu is het enige wat ik nog kan bedenken dat het probleem in de hardware zit. Hoe kan ik dit verifiëren? Iemand?

Zelf ben ik anders van plan een externe brander aan te schaffen, tips hierover zijn ook welkom.

Alvast bedankt voor de moeite! :thumb:

Kun je nog wel dvd's lezen?
Lijkt op vervuilde lens...... of defecte laser...
Wat is de foutmelding in het logje van Nero?

Eureka! Krijg nou t..ten...

Positieve gedachten van anderen kunnen echt wel helpen. Ik net een nieuw proces gestart om de log te kunnen opratelen, wordt er gewoon gebrand! :D

Ik zal morgen eens een fles 100% alcohol halen en de lens gaan poetsen.

Thanks!:cool:

Dit draadje kan weer op slot. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan