DVD brander pc herkent dvds niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sarita

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Hoi,

Ik heb een brander in de pc zitten: Optiarc dvd rw AD-7173A. Sinds vorige week is het zo dat hij wel brandt, maar als ik later wil zien wat er op staat, ik niets kan zien. Meestal komt er dan een popup met de vraag wat ik wil doen: afspelen, openen met verkenner, etc. Dit wordt dus niet meer gevraagd. Als ik dan in deze computer naar de desbtreffende station ga, wordt er gezegd dat er geen medium aanwezig is.
Ik heb via apparaatbeheer gekeken of er misschien drivers waren, maar het wat up to date. Hetzelfde probleem heb ik ook met de dvd-rom.

Hoe los ik dit op? Het is erg vervelend, omdat ik dingen heb gebrand waar ik niet eens bij kan.

Heb je dit geprobeerd met verschillende DVD's, en ook verschillende merken DVD's? Misschien lag het aan een kapotte DVD.

word de schijf wel afgesloten? als je dat niet doet hebben sommige drives er weleens last van dat ze het niet doen. disk afsluiten doe je doormiddel van brand disc at once mode of zoiets maar welk brand programma gebruik je?

@ qwantioooo: Ik heb het ook met meerdere dvds van verschillende merken geprobeerd. Sommige doen het wel en sommige weer niet. Ik weet zeker dat de dvd niet kapot was omdat ik het 5 minuten geleden gebrand had en op de dvd recorder doen ze het wel.

@ whisper380: Ik heb eigenlijk geen idee of de schijf afgesloten wordt, ik denk het eigenlijk niet. Ik gebruik meestal Nero (Express) 9 of Imgburn

als hij op de dvd recorder doet lijk mij dat hij is afgesloten maak eens een paar screenshotjes van nero voordat je een dvd gaat branden

Soms doen de bestanden op de dvd recorder en/of de dvd speler niet, maar ik denk dat dat te maken heeft met de kwaliteit van de dvds.

Hier een screenshot

Bijlagen

• Nero.JPG
    Nero.JPG
    87,2 KB · Weergaven: 48
naast je recorder in je screenshot heb je een knop opties druk daar eens op en maak nog eens een screenshot

Wil je een screenshot van alle tabbladen in de optiemenu?

Dit zijn de eerste 5 screenshots

Bijlagen

• Image1.jpg
    Image1.jpg
    38,9 KB · Weergaven: 52
  • Image2.jpg
    Image2.jpg
    44,5 KB · Weergaven: 46
  • Image3.jpg
    Image3.jpg
    57,4 KB · Weergaven: 49
  • Image4.jpg
    Image4.jpg
    74,3 KB · Weergaven: 46
  • Image5.jpg
    Image5.jpg
    66,4 KB · Weergaven: 50
Hier de laatste 2

Hopelijk biedt dit wat duidelijkheid

Bijlagen

• Image6.jpg
    Image6.jpg
    62,3 KB · Weergaven: 47
  • Image7.jpg
    Image7.jpg
    51,9 KB · Weergaven: 45
staat niks vreemds in heb je ook al een ander brand programma geprobeerd
als je de cd omdraaid vergelijk hem eens met een lege dvd je kan zien of hij gebrand heeft namelijk. maak anders foto's van een lege en een gebrande.

Ik heb hetook met imgburn geprobeerd. Ik zie dat de dvd gebrand is, je ziet een cirkel dan.

In ieder geval bedankt voor je hulp, ik denk dat het dan aan merken de dvds liggen: hema en platinum. Alhoewel ik er nooit eerder last van heb gehad

hema is natuurlijk geen top merk en platinum heb ik nog nooit gebruikt.
probeer anders een andere dvd brander een nieuwe is ook nie zo duur meer je hebt er al van 30 euro (LG) heb er zelf 2 branden heel erg goed. je moet wel effe opletten wat voor aansluiting je brander heeft ide (brede aansluiting) of sata (smalle aansluiting) we horen wel weer wat je gaat doen.

Ik had verwacht dat hema wel redelijke dvds zou hebben, valt erg tegen. Platinum is ook geen goed merk. Had ik eigenlijk wel kunnen weten omdat het erg goedkoop was.

De brander zit er nog niet zo lang in, maar ik zal in ieder geval je tip in mijn achterhoofd houden. Bedankt.

Hopelijk werkt het na een tijdje weer zoals eerst.

Bedankt voor je hulp

ik weet niet of platinum een goed merk is ik heb ze nog nooit gebruikt maar hema is wel een slecht merk dat is het zelfde als je bij de blokker low budget lege cd's gaat halen.
een goed merk dat goedkoop is tdk/emtec en philips en sony vallen ook wel mee in prijs.

maar de keuze is aan jezelf en ik zou toch even een paar goedkope dvd's gaan halen van een ander merk om te kijken of het aan de dvd's licht.

hoe oud is de brander als je garantie hebt zou ik ermee terug gaan.

Platinum is geen goed merk (RW's niet, dvd's doen het wel), mijn dvd recorder en dvd speler leest de avi's erg slecht. Met de dvd's van Kruidvat heb ik ook nooit problemen gehad. Rw's van Sony blijkt ook niet te werken op mijn dvd recorder en dvd speler.

Helaas heb ik geen garantie meer, alles wordt verder gelezen behalve die 2 merken.

Laatst bewerkt:
en ik denk dat we een oplossing hebben.
je films zijn avi bestanden. en die brand je dus rechtstreeks op dvd. dan krijg je de zogenaamde divx dvd's. je hebt nero. welke versie heb je en maak eens een paar screenshotjes van je nero startsmart. want je brand ze volgens mij op de verkeerde manier om ze af te spelen. op je dvd speler/recorder.

Ik heb Nero 8.

Ik denk eigenlijk niet dat het daar aan ligt. Sommige avi's doen het wel op de dvd recorder en dan weer niet op de dvd speler of anders om. Beide kunnen zowel avi als divx bestanden afspelen.

Ik gebruik ook geen nero start smart, geen idee waar ik dat kan vinden, ik gebruik nero express. Ik maak daar een data dvd aan en sleep de bestanden naar het venstertje toe die ik gebrand wil hebben en dan druk ik op brand.

als je nero 8 hebt heb je ook nero vision denk ik in dat programma heb je de mogelijkheden om een dvd te maken je voegt de avi film toe in het menu. en voordat hij gaat branden converteerd hij de video naar dvd formaat en brand dan vervolgens de dvd. doormiddel van deze methode kun je de dvd op alle dvd spelers afspelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan