DVD Brander Sony

Status
Niet open voor verdere reacties.

Petr@

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Ik overweeg de aanschaf van de Sony DRU DVD-brander, maar ik heb een brandende vraag:-)

Kun je met dit apparaat ook dvd's kopiëren (even afgezien van het feit of er al dan niet een kopieerbeveiliging op zit, die zal best wel weer te kraken zijn:-))

Ik heb geen videocamera o.i.d, ik wil 'm dus vnl gaan gebruiken voor het kopieren van dvd's..., maar als de praktijk bijv. leert dat 9 v.d. 10 dvd's niet te kopieren zijn....tsja....dan weet ik het nog niet zo zeker....

alle dvd zijn te kopieeren met de juiste software.

maar vergeet niet dat je nooit 1 op 1 een dvd kunt doen.
een originele dvd is groter dan de 4,7 gb die je op beschrijfbare dvd kwijt kunt.

Oke, dan weet ik in ieder geval iets!! Kun en wil je me dan ook even op weg helpen naar de software waar je naar verwijst. Ik bedoel namen e.d., is dat ook een kostbare aangelegenheid?

Hier zijn diverse progamma's voor, b.v.b DVDxCOPY

Gebruik je zoek machine maar eens , GOOGLE kan heel veel vinden.

suc6 ; speedtouch.

Je komt met het programma DVD2One al een heel eind (is van NL bodem!) Ook Pinnacle's Instant Copy >7.0 doet het goed of idd DVDXCOPY. Het nadeel (en voordeel) van DVDXCopy is dat hij een hele kopie maakt van alles. Als het niet past op 1 disc, gooit ie het op 2. Ik zelf vind 2 discs irritant (dan moet je dus halverwege een film van disc wisselen) maar als je een 'echte' backup wil is DVDXCopy the way to go.

Instant Copy en DVD2One zijn beide transcoders. Die wissen kleine stukjes data zodat de film kleiner word en WEL op 1 disc past. Dit doen ze zo goed dat het haast niet te onderscheidden is van het origineel.

Alle programma liggen tussen de € 50 - € 100,- ...

Vergis je niet: het kopieëren van DVD's is NIET hetzelfde als het kopieëren van CD's. Het vergt heel wat meer tijd en moeite om het goed voor elkaar te krijgen. En dan begin ik nog niet eens over compatibiliteit. Als je weinig verstand hebt van computers, raad ik DVDXCopy aan. Dit is van alle programma's het meest simpel: Leg origineel in de lade, een lege in de brander en druk op copy...

De andere programma's vergt het één en ander aan kennis...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan