dvd brander/speler afspeel probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
hallo,

ik heb windows vista,dvd speler wordt herkent installeert alle programma's maar speelt ze niet af hoe kan dat.
ik heb al via configuratiescherm/hardware/cd's auto. afspelen en een programma als power dvd versie 7 (kreeg ik bij de aankoop erbij) ingevoerd dat hij via dat programma af moet spelen maar doet het niet evenals een ander programma wat cd/dvd's af kan spelen.
wat kan ik hier aan doen.power dvd is goed geinstalleerd,maar mijner gaat mag je bij icoon aan klikken op bureaublad gelijk al afspelen maar vertikt dat hoe moet ik wat instellen.ik gebruik roxio programma versie 9

gr sierras

Laatst bewerkt:
Als je in Verkenner -> Extra -> Mapoties -> bestandstypen.... en dan in het rijtje DVD aanklikt en vervolgens klikt op "geavanceerd" , staat daar dan "afspelen met... Power DVD" ? Zo niet.... toevoegen.....

dvd

hallo erpcity,

misschien ben ik wat simpel maar begrijp het niet in vista want het staat er denk ik anders ofzo als wat jij schetst.als ik mapopties open zie ik: algemeen weergave en dan daarnaast zoeken maar geavanceerd ed. kan ik niet vinden,misschien kan je me wat verder helpen,en windows verkenner staat ook volgens mij iets anders omschreven .
vr gr sierras

Sorry... ik grote domoor.... had even over "Vista" heen gelezen........ ik gaf de procedure in XP........

Ik heb GEEN idee, helaas, hoe je dit in Vista instelt omdat het alle codecs al standaard aan boord zou hebben [schrijft Bill, de baas van MS].........

Wat je zou kunnen proberen is om dit codec pack even te downloaden en te installeren.....
http://www.softpedia.com/get/Multim...deo-Codecs/Advanced-Vista-Codec-Package.shtml

Het lijkt er namelijk op dat je de dvd codec niet aan boord hebt.....

Laatst bewerkt door een moderator:
Begin eens via Confugiratiescherm de desbetreffende Software eens te verwijderen.
Dan in Apparaatbeheer de CD/DVD speler >installatie ongedan maken.

Herstart....Visto zal wat tegen komen en indien nodig weer installeren.

En dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan