DVD brander stuurprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Hallo

Ik heb 2 Sony Optiarc (AD-4240S & AD-7280S) CD/DVD branders in mijn PC.
Vanmorgen zou ik ff een DVD branden met Prassi Ones (2.0.330) waar ik al veel DVD's mee heb gebrand op "Minimaal" maar dat mislukte. Na een speurtocht vond ik bij "Apparaatbeheer" waarschijnlijk de fout.

Ik kreeg onderstaande melding te zien :

Dit apparaat werkt correct.

Een gekoppeld stuurprogramma is niet gestart. Klik voor meer informatie op het tabblad Stuurprogramma en klik vervolgens op Details.

Knipsel.PNG

Ik heb ondertussen de nieuwste Intel moederbord drivers op mijn Gigabyte Z68AP-D3 geinstalleerd zonder suc6
Ik heb ook de SATA kabels ff los gehaald en weer geplaatst maar ook dit gaf geen suc6

Wie weet wat ik wel moet doen om te kunnen branden ???

Mijn systeem op Hardware.info : http://nl.hardware.info/usersystemen/16836/coolermaster-cool-a-quiet-2012

Laatst bewerkt:
Heb je ook de Intel Rapid Storage Technology Driver geïnstalleerd? Indien niet, probeer dat eens.

Reactie

Tsja Ellasar hij werkt (soms) perfect, ik heb vanmorgen nog wel een DVD'tje gebrand met ConvertXtoDVD.

M4RC0 ik heb Intel Rapid Storage Technology Driver geïnstalleerd, DVD'tje gebrand maar zelfde probleem. "Burning Canceld"

De melding staat er ook nog steeds en de pictogrammen zijn nu ook veranderd in Mijn Computer.

Dit apparaat werkt correct.

Een gekoppeld stuurprogramma is niet gestart. Klik voor meer informatie op het tabblad Stuurprogramma en klik vervolgens op Details.

Heb je dit probleem met alle brandprogamma's of alleen maar met Prassi ONES? Prassi ONES is namelijk al verouderde software, de laatste versie is van 2006.

Klik voor meer informatie op het tabblad Stuurprogramma en klik vervolgens op Details.

Wat krijg je te zien als je de details bekijkt?

Reactie

M4RC0, klopt maar het werkte altijd perfect. Je kunt er op 2x branden, weet je zeker dat iederen de film af kan spelen !!
ik heb vanmorgen nog wel een DVD'tje gebrand met ConvertXtoDVD.

Sinds ik ben overgestapt van een i5-2500k naar een i7-2600k heb ik volgens mij geen DVD'tje meer gebrand,zou het iets te maken hebben met de nieuwe i7-2600k ???

Ps; Ones heb ik ge-upgrade naar versie 2.1.358 en kreeg onderstaande foutmelding, net als bij de oude 2.0.330 versie:
Ones-Foutmelding.PNG

Laatst bewerkt:
Misschien kun je proberen om de branders uit apparaatbeheer te verwijderen. Ze worden dan opnieuw geïnstalleerd wanneer je de computer herstart. Je kunt daarvoor ook dit tooltje gebruiken:

http://www.royduineveld.nl/2009/05/cd-dvd-magic/

Hopelijk worden zo de stuurprogramma's wel goed geladen.

Reactie

M4RC0 ik heb cd-dvd-magic ff gedraaid en de melding (Dit apparaat werkt correct. Een gekoppeld stuurprogramma is niet gestart. Klik voor meer informatie op het tabblad Stuurprogramma en klik vervolgens op Details.) is weg.

Ik heb ff een DVD'tje gebrand met Ones op hoogste snelheid maar helaas ik kreeg onderstaande foutmelding :
Bekijk bijlage 159221

Het ziet er wel wat beter uit, het kan ook aan de DVD's liggen, ik ga ook maar ff op zoek naar een ander DVD brandprogramma wat op 2x kan branden, een suggestie ??

Ik ga morgen wel ff verder kijken !!

De bijlage is ongeldig, ik kan het hier niet openen.

Ik gebruik zelf meestal ImgBurn om te branden. Je kan met dit programma ook op 2x schrijven. Het is gratis en hier te downloaden:

http://www.imgburn.com/

Het programma komt standaard in het Engels. Wil je het in het Nederlands hebben, dan moet je het taalpakket apart downloaden. De taalpakketten staan op de download pagina.

Het probleem lijkt opgelost !! Ik heb vanmorgen diverse gratis prog geinstalleerd maar vond deze niet geweldig !!

Ik heb de DVD's ff gecheckt en vond hele stapel niet frisse EMTEC DVD's, deze heb ik weggegooid. Ik heb nu 2 DVD's succesvol (met allebei de branders 1) met Ones gebrand op minimaal.

Het lag dus ook aan foute DVD's :evil:

Mooi dat het opgelost is.

Prassi ONES is inderdaad een erg makkelijk programma om mee te werken. Jammer dat het niet meer doorontwikkeld wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan