DVD Brander verdwenen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Klever

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2006
Mijn CD/DVD brander was geinstalleerd en ik heb meerdere cd's kunnen branden. Nu is mijn de brander in 1 keer uit mijn explorer verdwenen!

Ik zie hem niet terug in XP en als ik zoek naar nieuwe hardware wordt hij niet gevonden..

Iemand een idee hoe dit kan en wat een oplossing kan zijn? Ik gebruik dus windows XP.

Alvast bedankt!

staat hij nog wel in je hardware? of is hij daar ook weg?
wanneer hij er nog staat, moet je de hardware eerst even verwijderen en dan opnieuw opstarten en kijken of hij hem weer ziet?

Ik heb echt te weinig verstand van computers... ik had eerder gekeken bij de hardware. Daar stond hij ook niet meer bij.. Nu weet ik niet meer waar ik kan zien of hij bij de hardware staat.

Sorry voor mijn onkunde hoor!

De brander gaat nog wel gewoon open en dicht.

Het is me gelukt om te kijken bij de hardware.

Daar staat de dvd brander wel bij, maar hij is uitgeschakeld. Als ik hem wil inschakelen dan zegt windows dat dit niet kan...

je kan dat zien wanneer je naar configuratie gaat dan naar prestatie onderhoud /systeem/ hardware, en dan moet hij erbij staan. staat hij er niet, is de oplossing misschien even voorzichtig de brander loskoppelen in de pc, dus de kabeltjes losmaken.
Wel voorzichtig ,pc uitschakelen stroomdraad uit de pc, dan jezelf doormiddel van het aanraken van cv pijp ontladen. kabeltjes losmaken, opnieuw opstarten,pc afsluiten kabels weer aansluiten, en kijken of de brander wordt gezien.

succes

De Klever zei:
Het is me gelukt om te kijken bij de hardware.

Daar staat de dvd brander wel bij, maar hij is uitgeschakeld. Als ik hem wil inschakelen dan zegt windows dat dit niet kan...

staat er ook waarom niet? foutmelding o.i.d.

seeburg100 zei:
staat er ook waarom niet? foutmelding o.i.d.

Het apparaat is uitgeschakeld. (Code 22)
Als een apparaat niet correct werkt of als het een bronconflict heeft dan wordt het uitgeschakeld. Dat staat bij de info.

Als ik hem vervolgens wil inschakelen zegt hij dat windows het apparaat niet kan inschakelen. Waarom zegt hij niet..

--------------------------------------------------------------------------------

Windows XP: Open config scherm > Systeem > Hardware > Apparaatbeheer > DVD/CD ROM Drivers > Jouw DVDspeler > klik er rechts op > eigenschappen. Dan onderaan bij 'Apparaatgebruik' moet je op 'Dit apparaat gebruiken (inschakelen)' klikken. Nu kan het apparaat wel gerepareerd worden?

probeer dit eens

Het probleem is opgelost!

Bij de eigenschappen van de brander heb ik de installatie ongedaan gemaakt, de dvd brander dus uit mijn systeem verwijderd. Vervolgens heb ik de computer opnieuw gestart en nu is hij weer terug. Net weer een cdtje gebrand.

Ik denk dat windows XP de brander niet herkende omdat hij in windows 98 is geinstalleerd.

Bedankt voor je hulp in ieder geval..

seeburg100 zei:
staat hij nog wel in je hardware? of is hij daar ook weg?
wanneer hij er nog staat, moet je de hardware eerst even verwijderen en dan opnieuw opstarten en kijken of hij hem weer ziet?

Ja dan kom je ineens weer bij mijn eerste post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan