DvD brander werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kaboutermans

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Ik heb 2 dagen geleden een nieuwe pc aangeschaft en nu al heb ik problemen met m'n dvd brander.

Wanneer ik bij apparaat beheer kijk is dit de error die wordt gegeven:
Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Ik heb het stuurprogramma verwijderd, opnieuw geinstalleerd en daarna nog eens gezocht naar een mogelijke update. Maar niks hiervan heeft geholpen. Weet iemand misschien hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Ps.
Het systeem draait op Windows Vista als dat misschien nog van belang is.

2 dagen geleden valt onder garantie !!
Dus morgen meteen terug met dat ding en niet verder zelf gaan zitten klooien.

Stel je voor dat daardoor de garantie vervalt

Gaan we weer, dit komt de laatste tijd wel vaak voor moet ik zeggen ,vooral in vista.

Volgt u onderstaand stappenplan om uw cd/dvdrom station en/of cd/dvd brander weer werkend te krijgen in Windows.

U gaat naar start en klikt op "uitvoeren". U tikt dan het volgende commando in: "regedit" en klikt op OK.

U komt nu de registratiebestand (registry file) van uw systeem, deze houdt alle gemaakte instellingen van Windows
vast.
Volgt u precies onderstaande stappen, dan kan er niets misgaan. Mocht u toch voor de zekerheid een backup
willen maken van uw registry, maakt u dan een systeemherstelpunt aan.

Start -> Programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel.

Klikt u nu op de tekst 'Een herstelpunt maken'. Geeft u een passende of begrijpelijk naam op.

Klikt u nu op 'maken'.

Een systeemherstelpunt wordt aangemaakt, dit kan enige tijd duren.
Nadat u een systeemherstel heeft aangemaakt kunt weer terugkeren naar dat desbetreffende punt, zodat
u zo de verandering van hieronder weer ongedaan kunt maken.

Dan volgt u de volgende stappen. Als er een plusje (+) staat zult u voor de opgegeven naam op het plusje(+) klikken:

+ HKEY_Local_Machine,
+ System,
+ Currentcontrolset,
+ Control,
+ Class

U klikt nu op onderstaande map:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

U ziet aan de rechterkant 3 opties: Naam, Type, Data. U zoekt de Upper en/of Lower Filters op deze kunt u dan
eenmaal aanklikken met de "linker" muisknop en kunt u klikken op "delete" of eenmaal op de rechtermuisknop en
kiezen voor verwijderen/delete.

U herstart het systeem en test of de DVD/CD wel wordt gelezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan