DVD brander werkt niet, SATA probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

argreenwood

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2009
Berichten
16
Beste,

Ik zit al enige tijd met het probleem dat mijn DVD-RW niet functioneert na het installeren van win 7.

CD's/DVD's lezen gebeurt niet, krijg geen foutmeldingen

Betreft: LITE-ON DVDRW LH20A1S
Moederbord: Asus Maximus II

Even een opsomming DVD-RW:
- is aangesloten via SATA
- wordt herkent in de BIOS
- wordt herkent in windows (zou correct moeten werken)

Iemand een idee?

ps. de cd/dvd magic werkt niet, mijn gevoel gaat uit naar de SATA controller, echter geen idee hoe dit op te lossen is.
 
Al een andere SATA poort gebruikt? Vaak kun je de SATA poort van de RAID-set niet gebruiken, deze zijn alleen geschikt voor schijven.
 
Alle updates heb ik binnen, echter een andere poort heb ik nog niet geprobeerd. Als ik het dan wel goed begrijp, herkent de bios en windows de DVD-RW wel ondanks het feit dat hij misschien op een RAID poort zit?
 
Wellicht, maar een andere SATA poort gebruiken is een logische stap om het probleem op te lossen.
 
Werkt helaas niet, krijg dan een melding tijdens het opstarten dat het niet ATAPI compatible is, press f1 to resume..
 
Kun je wel CD's/DVD's met het apparaat lezen?
Welk programma gebruik je om te branden?
 
Volgens de handleiding moet de DVD speler op een blauwe SATA connector. Heb je die in de BIOS niet in een RAID configuratie gezet?
 
Uhm heb geen raidcontroller opgesteld, althans niet zo ver ik weet, hij staat gewoon op Sata 1 of 2, weet het niet precies uit mijn hoofd, maar het is wel een blauwe (heb er 4 en als ik een andere gebruik, dan krijg ik de melding die ik hierboven heb vermeld. Dan heb ik het over SATA 3/4 poort)
 
Controleer of de SATA configuratie voor die SATA-poort op IDE staat (handleiding pagina 3-20 van de Maximus II Gene).
 
En zag gelijk dat hij op sata 2 staat, kweet niet of dat wat uitmaakt... wordt in de bios dus volledig herkent.
 
Buiten hetzelfde nog een proberen op de overige poorten kan ik niets verzinnen, ook de FAQ op asus.com hebben het er niet over. Volgens Microsoft wordt die DVD speler direct door Windows7 ondersteund. Probeer voor alle zekerheid ook nog eens een andere SATA kabel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan