DVD brander werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbertkoning

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een Acer Aspire T671 met een DVD +-RW dual layer. Alleen is die plotsling van deze computer verdwenen. In apparaatbeheer zegt de computer dat ie een stuurprogramma niet werkt of niet gevonden wordt.

Weet iemand welk merk dvd speler er in een ACER Aspire T671 zit, zodat ik een driver kan opzoeken of weet iemand iets anders voor deze vraag.

Het verwijderen van de dvd speler uit apparaatbeheer heb ik al gedaan, maar dan mist de computer nog steeds een stuurprogramma.

alvast bedankt voor jullie info.

Robbert

Hier is de officiele drivers pagina... Een driver voor de brander ontbreekt echter...

Zat er geen CD bij de computer voor de brander? Wellicht staat op die CD een link naar een site voor de brander.

Nee, er zat alleen een windows upgrade cd bij en een cd voor de monitor.

Er staat achter cd-rom drive

HL-DT-ST DVD+-RW GSA-H21N ATA Device

Is dit het merk?

Laatst bewerkt door een moderator:
Normaal gesproken heeft de firmware van een cd/dvd brander niets te maken met het feit of deze wel of niet door het OS herkend wordt. Voor dit soort drives zijn ook geen drivers.

Ik denk eerlijk gezegd eerder dat er ergens in Windows iets beschadigd is of fout zit, en verwacht niet dat een firmware upgrade dat op zal lossen.
Heeft eerder te maken met herkennen van nieuwe mediacodes van schijfjes en brandsnelheid etc.

Ok, nou dan ga ik nog even zoeken.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp.

Robbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan