dvd brander werkt niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nephele

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Berichten
27
Hai,



Ik heb een laptop gekocht en daar zit het brandprogramma NTI cd/dvd maker 7 op. Nu wil ik een film die ik op mijn laptop heb staan branden, maar het lukt me niet.



Ik neem optie Video, maar dan geen één van de opties die dan volgen lukt.

Hij geeft ook elke keer aan dat ik er een lege dvd in moet doen, terwijl ze allemaal leeg zijn



Kan iemand me misschien helpen?
 
Wat voor bestand probeer je te branden?

Als het een DVD is, kies je na video voor DVD Video-ts en kan je de bestanden naar video_TS slepen.
 
zelf ken ik dat brand programma niet dus daar kan ik weinig over zeggen.

De volgende vraag die dus opkomt is, kan de brander + en - lezen/branden ?
Al een ander merk schijfjes geprobeerd want ,ook al zou dit niet mogen, het komt wel vaker voor dat een merk brander niet met een bepaald merk schijfjes om kan gaan.

Word de brander wel in mijn computer gezien?
 
zelf ken ik dat brand programma niet dus daar kan ik weinig over zeggen.

De volgende vraag die dus opkomt is, kan de brander + en - lezen/branden ?
Al een ander merk schijfjes geprobeerd want ,ook al zou dit niet mogen, het komt wel vaker voor dat een merk brander niet met een bepaald merk schijfjes om kan gaan.

Word de brander wel in mijn computer gezien?

Ik gebruik de dvd schijfjes van Platium plus 4.7 gigabytes, dat moet toch gaan lijkt me?
 
Wat voor bestand probeer je te branden?

Als het een DVD is, kies je na video voor DVD Video-ts en kan je de bestanden naar video_TS slepen.

Ik wil een disney film die ik op mijn laptop heb staan branden Wim...
 
Om welke laptop gaat het, merk en type??

Het gaat om de Acer Aspire 7520...

Ik heb het brandprogramma nu opgestart, maar als ik kies voor video ts, en dan de map open waar de film in staat krijg ik de melding:

"geen bestand met huidige bestandtypes", terwijl de film wel in die map staat...:(
 
uit wat voor bestanden bestaat de film?

Voor DVD bestanden: Je moet de VOB, IFO en BUP bestanden naar de video_ts map in je programma slepen.

Ik heb hier ook een acer staan met dat programma, die brandt daarmee gewoon DVD's
 
Laatst bewerkt:
uit wat voor bestanden bestaat de film?

Voor DVD bestanden: Je moet de VOB, IFO en BUP bestanden naar de video_ts map in je programma slepen.

Ik heb hier ook een acer staan met dat programma, die brandt daarmee gewoon DVD's


De films zijn AVI bestanden Wim....
 
om die op dvd tebranden, moeten ze worden omgezet.

Zie hier de help uit het programma:

AVI-bestanden

Een andere manier om een VCD/SVCD te maken, is het toevoegen van avi-bestanden aan de indeling van uw video. Een avi-bestand kan in vele opmaken voorkomen. Het kan gezien worden als een wrapper van een audiobron en videobron in één enkel bestand met de extensie .avi. De opmaak van een audio- en videobron kan uit vele verschillende opmaken bestaan. Zij kunnen gecomprimeerd of ongecomprimeerd zijn. De sleutel hiertoe is de audio- en videosoftware die is geïnstalleerd in uw computer. U moet de juiste software hebben om de opmaak van de audio- en videobron te "begrijpen" voordat uw systeem een avi-bestand kan afspelen. Dezelfde vertalers (CODEC’s) heeft CD & DVD-Maker nodig om een VCD/SVCD te maken van een specifiek avi-bestand. Als algemene regel geldt dat indien Windows uw avi-bestand niet kan afspelen in een standaardmediaspeler, CD & DVD-Maker datzelfde avi-bestand ook niet kan gebruiken.

Een COmpressor/DECompressor, oftewel CODEC, is de software die een bepaalde audio- of videobron begrijpt. Dit onderdeel wordt meestal aan uw systeem toegevoegd via de installatie van een ander softwarecomponent, zoals Windows Media Player of DirectX. Het is mogelijk om aanvullende CODEC’s individueel aan uw systeem toe te voegen, maar dat valt buiten deze handleiding. Als u een avi-bestand hebt dat niet ondersteund wordt door de CODEC’s die momenteel in uw systeem staan, kunt u de benodigde CODEC’s downloaden van externe bronnen, zoals internet. Het is altijd verstandig om te controleren of u de laatste versie van media player en DirectX hebt voordat uw uw zoektocht voortzet.

Bij gebruik van een ondersteund avi-bestand probeert CD & DVD-Maker automatisch dat bestand om te zetten naar de ongecomprimeerde audio- en videocomponenten. Deze ruwe audio- en videobestanden worden later gebruikt bij het maken van het nodige MPEG-1- of MPEG-2-bestand dat nodig is voor het schrijven van een VCD of SVCD. Dit decodeer- en vervolgens codeerproces vergt veel vermogen van uw processor en vraagt veel harde-schijfruimte. De hoeveelheid schijfruimte is afhankelijk van de grootte van het originele avi-bestand en de opmaak en compressieniveau van de audio- en videostROMen in dat avi-bestand. Zoals u wellicht zult begrijpen, neemt dit veel tijd in beslag. De tijdsduur kan enorm variëren afhankelijk van uw computersysteem. Sommige eigenschappen, zoals DiaVoorstelling zonder audio of VCD/SVCD welke een MPEG-1/2-bestand(en) als bron gebruikt, kunnen erg snel gaan, terwijl het opbouwen van een DiaVoorstelling met audio of VCD/SVCD van een avi-bestand in het ergste geval enkele uren in beslag kan nemen.

U moet ook rekening houden met de beeldkwaliteit. Over het algemeen krijgt u de beste kwaliteit en codeersnelheid wanneer de resolutie en framesnelheid van het avi-bronbestand overeenkomen met de uitvoerresolutie van het MPEG-doelbestand. Als dit niet het geval is, converteert CD & DVD-Maker de bronbeeldresolutie naar de VCD/SVCD-bronresolutie. Onthoud altijd dat er vele bewerkingstoepassingen voor video’s bestaan die vele verschillende hulpprogramma’s bieden om de beeldkwaliteit van uw MPEG-bestanden te verbeteren. U kunt één van deze pakketten overwegen, als u een probleem heeft met de beeldkwaliteit van een videobestand.

CD & DVD-Maker Versie 6.0 bezit een functie om VCD’s te maken van een avi-bestand. De encoder wordt direct vanuit de indeling van de VCD door CD & DVD-Maker aangeroepen wanneer een avi-bestand is toegevoegd in de itemlijst in de VCD-indeling. Deze encoder is ook direct beschikbaar als alleenstaand hulpprogramma in het Extra-menu indien u een MPEG-1-bestand moet maken van een ondersteund avi-bestand. Dit MPEG-1-bestand kan gebruikt worden om een VCD te maken door het toe te voegen aan de VCD-indeling en vanuit die indeling een VCD te branden. U kunt desgewenst de encoder ook gebruiken in andere videobewerkingsprogramma’s.

Opmerking:

ÑZoals eerder vermeld, bevat CD & DVD-Maker een AVI naar MPEG-1-encoder voor VCD-functies. Optioneel biedt CD & DVD-Maker een AVI naar MPEG-2-encoder voor SVCD-functie. Deze encoder is verkrijgbaar als Plug-In van NTI’s website. Eenmaal geïnstalleerd, werkt het net als de MPEG-1-encoder, maar op de hogere resolutie van de MPEG-2/SVCD-specificaties. Eenmaal geïnstalleerd, voegt deze plug-in ook MPEG-2-ondersteuning toe aan het alleenstaande encoderhulpprogramma.


--------------------------------------------------------------------------------
 
Bij nero brand je een avi gewoon als data, zal bij dit programma ook wel zo zijn
 
Net alledrie de optie's die daar bij staan geprobeerd, maar krijg de melding dat de film te groot is en iets met een Joliet code wat niet gaat...
 
als je bestand groter is dan op een cd past, dan lukt dat inderdaad niet
 
Film duurt nog geen 60 minuten, die moet op een Premium Plus kunnen toch?
 
de tijd zegt niet alles over de grootte van het bestand.

Ik heb zelf nog nooit geprobeerd een avi op een DVD te zetten.

Meestal zet ik ze rechtstreeks op een cd of zet ze om naar een dvd formaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan