DVD brander wordt wel herkend, maar werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jolanda1212

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2011
Beste forumgenoten,

Heden een DVD writer Samsung SH-S222L aangeschaft.
De oude eruit, nieuwe erin, was geen probleem.

Ik heb een oude PC die op windows XP draait, maar geen internet verbinding heeft (wordt alleen gebruikt voor wat spelletjes en DVD's te branden).
Windows herkent het apparaat en apparaatbeheer ziet hem ook. Er wordt verder vermeldt dat het apparatuur ook geen probleem geeft en alles correct is ingestalleerd.
(soms zegt die dat er wel een probleem is.. geen idee wat het nu wel of niet is)

Toch, als ik mijn schijfstation aanklik en/of een schijf erin stop, "hangt" het systeem zich op en doet die verder niks meer, zodat ik moet rebooten ?!

Herkent iemand dit en/of heeft iemand tips ?

Ik ben helaas niet zo technisch aangelegd, dus aub geen ingewikkelde woorden ter uitleg.

Bedankt,
Jolanda

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Het is een ide dvd writer en dan heb je met jumpers te maken nu is het even de vraag hoe is hij aangesloten zit hij alleen aangesloten op de ide kabel maar neem even aan dat hij als master moet staan wat je dus met die jumper kan regelen. even kijken hoe het moet meestal staat dat op het apparaat.
Het is in ieder geval waar ma bij staat en dan verticaal de jumper daarop plaatsenplaatsen maar zit hij alleen op een ide kabel?

Laatst bewerkt:
Beste Modag,

Bedankt voor je reaktie, maar ik ben helemaal niet bekend met jumpers/ ide en met masters ? 1e keer dat ik een computer kast zelf uit elkaar haal... :o

Waar zou ik dat moeten zien ? Bij de DVD brander zit helemaal niets van een instruktie of handleiding :(

Groetjes,
Jolanda

ja, dit was handig om te zien hoe het in elkaar zit, dank je wel.

Ik heb er alleen een power cable en een IDE kabel op zitten, deze zaten er ook alleen op de oude dvd brander op, dus geen andere kabels voor op de master/slave port.

(Ik heb wel er op gelet dat ik een P-ata brander heb aangeschaft en geen S-ata, daar die voor nieuwere pc's geldig was).

Jolanda

Hoi,

Oke , wel de jumper gezet, kijk even op de oude waar die daar op zat. En als bij de nieuwe geen jumper aanwezig is kan je die van de oude gebruiken mits natuurlijk dat er daar 1 op zit;)

ik heb op de achterkant van de oude brander gekeken en er zat een zwart klein blokje in, met verder geen kabel eraan ? deze zat uiterst links op het masterslave gedeelte ?

Kan ik dit zwart klein "blokje" dan gewoon eruit nemen en op de nieuwe brander op dezelfde plaats zetten ?

Ik heb eens gekeken naar wat er op de IDE kabel staat :

Ik heb een DVD A (die volgens mij alleen kon lezen) en een DVD B (die ik nu vervangen had). Er gaat een IDE kabel naar dvd B waarop staat "slave" en vanuit B gaat er een IDE kabel naar A met "master" erop. Ik weet niet of deze informatie nog van nut is, maar dacht, ik zet het er even bij ...

Hoi,

Dus als ik het goed begrijp heb je dus twee dvd spelers (even voor het gemak ) in de pc zo ja zal je inderdaad de nieuwe als master moeten zetten en dat kan inderdaad met dat zwarte blokje van de oude zie bijlage waar.Knipsel.PNG

dus ondanks dat de IDE kabel slave laat zien en de vorige brander het blokje in CS had zitten NU bij de master insteken ?

Hoi,

sorry maar heb je nu twee apparaten? en cs zou je ook kunnen proberen maar ik ben gewent met twee spelers de eerste op de kabel als slave te jumperen en de laatste als master .

ik heb de brander er opnieuw uitgehaald (had de computer al afgesloten en dichtgemaakt), maar zie nu dat er al een jumper op zit, maar op het MA gedeelte.

Daar de vorige brander wel correct werkte en daar de jumper op CS stondt, misschien dit eens proberen ?

Ja, ik heb 2 spelers. 1 zat erin toen ik de computer jaren geleden kocht maar deze kon alleen lezen. Ik weet ook niet meer of deze nog werkt, daar ik deze al jaren niet meer heb gebruikt. Aan deze zit de Master slave IDE kabel vast.

Aan de brander die ik vandaag heb vervangen (deze zat er ook in, toen ik hem kocht), zat een SLAVE IDE kabe met een jumper op CS.

Hoi,

Dan de nieuwe ook maar op kabel select zetten zoals de oude .

Je hebt mijn dag gemaakt !!!!!!!!!!!! Hij doet het !

Ik had hem bijna in de auto gelegd en naar je toe gereden.. hahahahahaha

Zag het somber in en bereidde me al voor om dinsdag naar de winkel te moeten en mijn pc weer een hele tijd kwijt te zijn en veel euri's te moeten betalen. Nu blijkt het zoooooooooooo simpel te zijn. Nu is dat wel met veel dingen zo, als je het eenmaal weet dat het simpel is, maar zo een klein schakelaartje.. had ik niet gedacht.

Heel erg bedankt voor je tijd en vooral je geduld, daar ik nog niet eens wist wat een ide kabel en jumper was :o , maar, dat vergeet ik nu nooit meer...
Vanmiddag lid geworden en nu al mijn probleem opgelost.
Deze site vergeet ik niet meer en zal ik zeer zeker als reclame rondbrengen dat ik hier zo snel ben geholpen.

Thx,
Jolanda

Hoi,

Fijn om te lezen dat het werkt geen dank hoor graag gedaan:thumb: en leuk dat je reclame maakt voor Helpmij en wens je een fijn Pinksteren toe en wie weet tot ooit:D:D

heb jullie toegevoegd op mijn hyves alszijnde Tip ! en op facebook voor goede referentie.

Nogmaals dank !

Groetjes,
Jolanda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan