DVD brandsnelheid ineens anders na herinstall windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldleive

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Beste mensen,
Ik heb een vraag over de snelheid waarop je een dvd brandt.
Ik heb twee weken geleden een systeemcrash gehad die een schone installatie nodig maakte.
Vóór mijn crash brandde ik dvd's altijd op snelheid 1x omdat ik gehoord had dat dat het beste is voor de levensduur van de dvd. Op deze snelheid duurde het branden ongeveer 40-45 minuten.
Ná mijn herinstallatie van Windows en van mijn brandprogs duurt snelheid 1x ineens nog maar 17 minuten! (terwijl ik hem op 4x heb ingesteld, overigens). Dat vind ik vreemd en ik vraag me af hoe dit kan en of dit wel ok is. De schijven zijn verder gewoon goed, dus.

Ik heb deze snelheidsverhoging zowel met MagicIso als met EasyMediaCreator

Tx voor de feedback,
rl

duurt snelheid 1x ineens nog maar 17 minuten! (terwijl ik hem op 4x heb ingesteld, overigens).
Je geeft aan dat je de snelheid op 4x ingesteld hebt, dan klopt het wel dat het branden sneller gaat of begrijp ik jou zin verkeerd?

brandsnelheid

Ja, maar die instelling had ik vroeger ook al! Het is gewoon de laagste instelling die je bij EasyMediaCreator kunt aangeven. Kortom: ik stel 4x in. Tijdens het branden geeft hij aan op 1x te branden. Dit deed hij voor de re-install ook al, en toch duurt het proces nu ineens veel korter (17 minuten) Trouwens gek dat hij op 1x brandt als je 4x aangeeft?!

groet
rl

Zo gek is dat niet. Een cd/dvd wordt van binnen naar buiten gebrand. De binnenkant heeft korter nodig om een rondje te maken (1x snelheid), naar mate het branden naar de buitenkant gaat, zal de snelheid ook hoger moeten zijn om het zelfde rondje te kunnen doen. (4x snelheid)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan