DVD/CD als station in 'Deze Computer' niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airborne

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Ik heb afgelopen week mijn Acer Aspire 7720Z weggebracht naar een computerwinkel om deze om verschillende problemen te laten opschonen. Inmiddels heb ik hem terug en is een stuk sneller en dat soort dingen. Ik heb een cd met opgeslagen bestanden kunnen openen na de schoonmaak, maar toen ik de pc afsloot kreeg ik een blauw scherm, ik dacht dat er verder niets aan de hand zou zijn. Nu heb ik dus het probleem dat (waarschijnlijk door het blauwe scherm) ik geen CD/DVD station meer heb in de map: Deze Computer. Ik heb verschillende dingen al geprobeerd om het station terug te krijgen, zoals:

- In de map apparaatbeheer gekeken: om te kijken of daar de CD/DVD speler van de laptop staat. (Deze staat er)
- Met 'regedit' gezocht naar upperfilters en lowerfilters doe volgens een site verwijderd zouden moeten worden. (deze filters staan er niet bij mij, dus verwijderen was niet mogelijk)

Ik begrijp echt niet hoe ik het station terug krijg in de computermap. Ik hoop dus dat iemand mij met dit nogal vervelende probleem kan helpen, want ik wil graag mijn bestanden terug op de laptop zetten wat nu niet gaat op deze manier.

Grtz

Koppel het station eens af.
Start de pc, en wacht totdat deze klaar is.
Sluit de pc af. (= config zonder cd station).

Sluit het station aan en start weer op.

Komt hij met "Nieuwe hardware" ?

Ik heb gedaan wat je zei, maar ik krijg geen bericht van 'nieuwe hardware'. Verder nog opties?

Maar, wat gebeurd er verder met het station? Is het weer bruikbaar?

Heb je toevallig Windows 7?
weet je nog welke foutcode je kreeg op de blue screen?

Ik heb Windows Vista. Ik weet de foutcode niet meer.

Als ik een cd in het station stop, begint hij wel te lopen maar krijg ik geen scherm of enig teken dat ik de cd die in het station zit kan gebruiken. Dus eigenlijk heb ik nu niks aan het station.

maar voor de bluescreen deed hij het nog wel?
Kan je dan misschien even in je systeemlogboek kijken, of hij recentelijke fouten of waarschuwingen heeft gegeven?

(klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Systeem en onderhoud, klik op Systeembeheer en dubbelklik vervolgens op Logboeken, Systeem)

Ik zie eigenlijk niets anders dan fouten, waarschuwingen en informatie. Het meeste heeft betrekking op updates van windows. Ben nog niets tegengekomen met betrekking tot de CD/DVD speler

Voordat ik het blauwe scherm kreeg deed hij het wel nog. De meeste fouten zijn ook van de bron: servicing en volsnap.

Mijn laatste poging, anders vermoed ik dat je ODD kapot is:

Control panel -> Folder options -> View
haal het vinkje weg bij "Hide empty drives in the Computer folder"

Heeft helaas ook niet geholpen. Hij heeft het toch gedaan voor het blauwe scherm... Dan moet het toch ook op de een of andere manier hersteld kunnen worden...(zou je denken).

het probleem is opgelost! Aangezien ik een Acer laptop heb, heb ik ook Acer eLock erop staan. Deze was zo ingesteld dat hij het CD-stations, Diskette-stations en verwisselbare schijven deed vergrendelen. Ik heb ze nu ontgrendeld en nu werkt hij weer.:)
Toch bedankt voor jullie hulp.

ik heb hetzelfde euvel maar geen Acer E-lock

Teneinde raad maar weer bij jullie voor advies: mijn CD/DVD speler doet niks, herkent niks, en er staat een geel driehoekje met een uitroepteken bij apparaatbeheer en trouwens ook bij WIFI miniadapter, maar dat terzijde. Tips van de winkel gedaan. Verwijderen in apparaatbeheer, opnieuw opstarten en zowaar dan gaat hij 't apparaat opnieuw installeren totdat hij merkt dat het stuurprogramma er niet is of niet goed is, gevolg: installatie mislukt. Nu kan ik nog AcerRecovery doen, maar dan moet ik al mijn troep weer terugzetten vanaf mijn backup. En krijg ik dan mijn verkeerde stuurprogramma ook niet terug dan?
Kan ik niet gewoon het stuurprogramma downloaden en installeren? HL-DL-ST DVDRAM GT20N, heet ie.

@ noor
Het werkt beter als je je eigen vraag begint.
Vermeld daarin ook meteen welke laptop je hebt.

opgelost

Ik was van mijn vraag apart te gaan invoeren, toen ik een gesloten belangrijke vraag vond van frisia met de oplossing (voor mij dan), upper- en lowerfilters verwijderen etc. vraag me niet wat ik nu precies gedaan heb, maar het is in ieder geval gelukt!!!! bedankt!:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan