DVD/CD brander foetsie

Status
Niet open voor verdere reacties.

leepelaer

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Windows XP, 3.0.Ghz, HD200GB, 512GB intern
DVD/CG brander Pioneer DVD RW DVR-107D
Probleem:
Mijn (G:\) brander is plotseling verdwenen en ook het pictogram. Bij app, beheer>eigenschappen>Algemeen staat"het apparaat is uitgeschakeld (code22)"
Bij de betreffende G drive staat een rood kruisje
Als ik probeer de stuurprogramma's bij te werken dan komt de tekst dat windows deze niet kan herstellen.
Ook met de bijgeleverde recovery CD-ROM krijg ik het niet voor elkaar.
Hoe kan ik eventueel controleren of de drive stuk is of dat het met de Driversoftware enz. te maken heeft.
Chris

Controlleer eens of de flat cable en stroomkabel wel goed zitten in je pc aan je brander, misschien is een van deze per ongeluk losgetrilt

Er is geen driver software nodig XP herkent hem autm.
Klik met de R.muisknop op de brander in apparaatbeheer en kies inschakelen (softwarematig).

Probeer dit even:

Start de register-editor (Start -> Uitvoeren -> intypen regedit -> OK).

Navigeer naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}.

Kijk of bij die sleutel de waarde LowerFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.
Kijk of bij diezelfde sleutel de waarde UpperFilters staat. Zo ja, verwijder die waarde dan.

Sluit de register-editor af.

Start de pc opnieuw op.

Kijk of de brander er nu weer is.

brander werkt niet meer

Buffy,
Er staat inderdaad "Lowerfilters"in het mijn register.
Maar nog even een domme vraag: ik heb voor de zekerheid het bestaande register geexporteerd naar een aparte map in mijn documenten. Als ik nu Lowerfilters verwijder en er gaat iets mis en ik importeer dan weer mijn opgeslagen register wordt dan het hele register overschreven of wordt alleen "lowfilters"teruggezet.
M.v.d. Chris

Re: brander werkt niet meer

Geplaatst door leepelaer
wordt dan het hele register overschreven of wordt alleen "lowfilters"teruggezet.

In dat geval zet je het complete oude register weer terug. Maakt weinig uit hoor, het enige verschil zit hem immers in die LowerFilters waarde.

Wat je ook zou kunnen doen is: alleen die sleutel back-uppen waarin je nu een verandering gaat aanbrengen. Gaat er iets mis, dan hoef je alleen die sleutel terug te zetten.

Register terug zetten

Buffy.
Na het verwijderen van het Lowerfilters blijft het probleem. Ik wil nu een gedeelte of het gehele register weer terugzetten via importeren maar dat lukt niet op dat ik telkens de melding krijg
: Kan register niet importeren, niet alle gegevens zijn naar het register geschreven. Sommige sleutels worden gebruikt door het systeem of door andere processen.
Geprobeerd in de safemode maar dat lukt ook niet.
Wat is de manier om het weer terug te plaatsen.
M.v.d. Chris

Register terug zetten

Buffy.
Na het verwijderen van het Lowerfilters blijft het probleem. Ik wil nu een gedeelte of het gehele register weer terugzetten via importeren maar dat lukt niet op dat ik telkens de melding krijg
: Kan register niet importeren, niet alle gegevens zijn naar het register geschreven. Sommige sleutels worden gebruikt door het systeem of door andere processen.
Geprobeerd in de safemode maar dat lukt ook niet.
Wat is de manier om het weer terug te plaatsen.
M.v.d. Chris

ik heb dat ook al 3 keer gehad dat ik mijn brander EN mijn speler kwijt was en het pictogram ook weg was, via aparatenbeheer weer terug gehaald, ers op verwijderen en dan xp laten zoek naar nieuwe hardware en toen waren ze weeer terug uit hunb schuilplaats bij mij .

Brander deed het niet

De brander werkte weer perfect nadat ik "systeemherstel" heb uitgevoerd.
Bedankt voor alle adviesen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan