DVD/CD brander ziet geen lege CD-R

• Onderwerp starter Onderwerp starter xut
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xut

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Hey mensen, ik zit met een CD brander probleem.

Mijn brander is namelijk in staat om CD-/+R, DVD-/+R
Dual Layers en RW-tjes te branden.

Alleen hij herkent sinds een tijdje geen LEGE CD-R meer, die ik gebruik om bestanden/muziek op te zetten.
Dit heeft hij voorheen altijd wel gedaan, alleen nu ziet hij de schijf niet, ik kan op branden drukken maar dan zegt hij gewoon: plaats een schijf.

Ook staat er bij de status: geen schijf als er wel 1 in zit( als er dus een CD-R in zit)

Ik heb een aantal Pinnacle programma's gehad, maar deze verwijderd omdat deze vanaf het begin al niet goed werkten, de gewone windows brander werkte al goed genoeg.

Maar heeft iemand een idee hoe ik het probleem van het niet lezen van een LEGE CD-R kan oplossen?

EDIT:
hier een plaatje:
http://img169.imageshack.us/img169/4438/gggjt6.png
er zit dus WEL een CD-R in, maar hij ziet die niet...
(Ik heb btw Windows Xp, met een custom skin)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Reinigings-CD draaien ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ander merk CD proberen ?

Soms heb je een hele corrupte serie, zeker bij de budget-aanbiedingen.

Greetz,

Harry.

nee want een tijdje terug had ik 1 van diezelfde 10 stuks en die deed het toen wel..

mijn vraag is nog steeds niet opgelost.. egt niemand die het antwoord weet?

Ga naar configuratiescherm=>systeem=>hardware=>apparaatbeheer

Ga naar de cd-brander, klik er 1x met rechts op en kies voor installatie ongedaan maken.

Start nu de pc opnieuw op, als het goed is wordt de brander door XP nu weer herkend en opnieuw geinstalleerd. Misschien helpt dat...

nee helaas heb dat al meerdere malen geprobeerd...

Misschien systeemherstel gebruiken naar de datum toen hij nog wel cds brandde?

beetje moeilijk zal dat gaan, ik heb geen flauw idee wanneer dat was...:confused:

Hoi,

Is jouw probleem al opgelost? Ik kamp met hetzelfde probleem namelijk. Bij een hele serie Imation CD-R 52x lightscribe schijfjes ziet hij die ook niet. Ik kan wel de Lightscribe zijde bedrukken/branden maar een audio-cd maken lukt niet omdat hij het schijfje niet herkent. Andere dvd's etc ziet hij wel en herkent hij wel alleen die cd-r's niet...:evil:

groeten, bertram.

ja idd grote kans dat we hetzelfde probleem hebben, hoewel ik geen lightscribe heb, en nee mijn probleem is niet opgelost.

Ik heb ook hetzelfde probleem en ik weet ook niet wat je er aan kan doen, wel heb ik in een andere topic gelezen dat iemand met dit probleem een 4rus had. Misschien zit het in die hoek??¿¿

ik ga gewoon een nieuwe brander kopen hoor, ik word hier gewoon niet goed van -_-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan