Dvd/cd-rw-station probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amrimo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2009
Berichten
1
Graag , jullie help ???
:shocked:Dvd/cd-rw-station :(D) werkt niet bij mijn laptop TOSHIBA Satellite Pro
Wordt doorgegeven : D:/ is niet toeganglijk.
Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat.
Deur gaat wel open en dicht en die geel lampje blijft knipperen.
Heel vriendlijke bedankt.
 
De laptop ook al opnieuw opgestart en gekeken of hij de Speler nog wel ziet in de bios?

Bios kun je altijd vinden door een toets in de drukken die naar de B.I.O.S. verwijst.

Dat is vaak de toets DEL, D10, F12 of F2. Dat word ook bij de eerste paar seconde weergeven. Als je in de bios bent moet je kijken bij apparaten (in het engels weet ik het niet want je hebt verschillende versies) of daar je CD/DVD speler bij staat. Vaak staat hij dan in het lijstje bij je Harde schijf. Staat hij daar niet bij dan is het mogelijk dat hij defect is of de drivers defect zijn geraakt.

Als het mogelijk is dan kun je de laptop omdraaien en kijken of er een shoefje zit waarbij je de speler uit de laptop kunt halen. Je kan hem er gerust uitrekken als alle schoefjes los zitten. En plaats hem er dan weer in. Zet wel je laptop uit en je batterij uit je laptop halen voordat je hem er uit gaat halen.

Werkt hij weer dan is het mogelijk een contact probleempje met je speler. Druk hem anders eerst even aan om te controleren of daar geen probleem bij zit dan hij als hij weer is vast gezet.Dan kun je voelen of hij geen grote speling heeft.

Dat is alles wat ik je op dit moment kan geven. Maar als hij niet gezien word bij je B.I.O.S. dan is de grote kans dat hij kapot is.

Zit er garantie op? Terug sturen naar de fabriekant en laten repareren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan