DVD/CD speler doet niets meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

steefunn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2015
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn dvd/cd speler van mijn notetbook (Fujitsu lifebook s serie 760).
deze is niet zichtbaar in verkenner en schijfbeheer en bij apparaten beheer komt het kopje DVD/cd station ook niet voor. de optie map-optie > weergaven. heb ik na gekeken. er staat geen vinkje bij "lege stations in de map computer verbergen". Ik kan wel van uit de bios opstarten van bijvoorbeeld een windows cd/dvd. de speler doet het dus gewoon. alleen op het moment dat ik inlog op mijn gebruikersaccount doet hij niets meer. De speler gaat ook niet meer open als ik op het knopje druk (dit doet hij nog wel als ik op het windows inlog scherm ben) Om deze reden heb ik een andere gebruiker aan gemaakt maar die heeft het zelfde probleem.
ik heb al op de website van Fujitsu gekeken alleen daar staan nergens cd/dvd drivers. en als ik op de p/n zoek van de CD/DVD speler krijg ik een hoop onbetrouwbaren websites die mij alleen maar drivers aanbieden waar voor ik moet betalen.
tijdens het zoeken na een oplossing ben ik ook tegen gekomen dat ik in de regedit HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318
UpperFilters moet verwijderen alleen deze is net zo als de LowerFilters niet aanwezig in deze map

Kan iemand mij veder helpen met dit probleem?
p/n van de CD/DVD player: TS-u633f/fuhh
Besturing systeem. Windows 7 pro 64BIT

Alvast bedankt
steven

Wat staat er in Apparaatbeheer? Ik zou toch vermoeden dat daar (minstens) iets staat van een probleemapparaat, zoals 1 (of meerdere) apparaten met een geel uitroepteken ervoor en/of met een pijltje naar beneden ervoor (dus uitgeschakeld)?

Tijs.

Bedankt voor jullie reactie
@dnties Bij apparatenbeheer Staat enkel 3 keer Bluetooth randapparatuur met een geel uitroepteken

@lange pier Het fixit programma zegt dat hij de cd/dvd speler niet kan vinden.
systeem herstel heb ik tot een maand terug kunnen doen, dit heeft niet geholpen
(weet ook niet precies wanneer dit probleem is ontstaan, gebruik de cd/dvd-speler niet zo vaak.)

Als ik veilige mode opstart doet CD/DVD speler het overigens wel en woord hij zonder problemen weergegeven in apparatenbeheer.
Als ik naar stuurprogramma bijwerken ga krijg ik de melding dat er geen betere stuurprogramma`s beschikbaar zijn
het fixit programmatje in veilige moden uitvoeren zegt het probleem te hebben verholpen. maar als ik windows normaal opstart is er niets veranderd en heb ik nog steeds het zelfde probleem

N.a.v. deze datasheet heb ik sterk het idee dat alles SATA is, terwijl de tip van Lange Pier (in ieder geval het eerste deel ervan) gaat over Atapi/IDE cd/dvd spelers. Kan natuurlijk zijn dat de drive-bay wel Atapi/IDE is, maar ik heb er een sterk hoofd in...

Ik ben heel benieuwd.

Tijs.

Ok, bedankt voor de link. Dan ben ik op het verkeerde been gezet door Edmoor, die in deze discussiedraad poneert dat het alleen op IDE CD/DVD zou werken.
Ikzelf heb (staat ook in die discussiedraad) die hele registerwaarde niet. :D

Tijs.

Bedankt allemaal voor jullie reacties. helaas heeft niets geholpen.
gelukkig is het probleem wel verholpen.
Ik heb in de veilige mode waar ik de cd speler wel gewoon te zien kreeg de station letter veranderd van D naar X.
gek genoeg heeft dit geholpen (heb veder geen andere schijven met de letter D.) en krijg ik de cd/dvd speler weer te zien

Mogelijk verbind je een netwerkstation (bijv. een NAS) met de D: schijf.
In Veilige modus heb je geen netwerk, dus dat zou een verklaring [/b]kunnen[/b] zijn.

PS: Het is makkelijk te checken: In normale modus: [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k net use
Zou je meteen kunnen vertellen óf er schijfletters zijn verbonden en waarmee dan.
Ook Verkenner zou je informatie kunnen verschaffen over het wel of niet verbonden zijn van de D: schijfletter met een gedeelde map op (een) netwerk.

Tijs.

Ik heb 3 netwerk connecties gemaakt. dit zijn P, K en h. veder zit er van het netwerk niets dat verwijst naar de D.
Zou het kunnen zijn dat mijn SD cart reader de station letter D al aan zich toe kent zonder dat hij een sd kaart heeft? (moet even naar een sd kaart op zoek om te kijken welke letter hij krijgt)
Ben zelf al blij dat hij het weer doet (ook gewoon in normaal windows).

Je zou m.b.t. die sd cart lezer het óók in Schijfbeheer moeten zien welke schijfletter die heeft (mocht hij al een schijfletter voor zichzelf hebben gereserveerd) in het onderste deelvenster.

Aan de andere kant kan ik met je meedenken in de sfeer van "het werkt nu, geen tijd meer aan besteden" :D

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan