DVD/CD speler leest geen disks meet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ad49

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2011
Berichten
5
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.

Gisteren probeerde ik via de DVD-speler van mijn PC (ACER, ASPIRE M5201) een nieuw programma te installeren. Echter, de DVD speler leest de DVD niet en/of denkt dat er een lege DVD in de speler zit. Ik heb de DVD speler inmiddels omgewisseld voor een speler uit een andere PC waarin deze werkt, echter hetzelfde resultaat. Ook de CD-speler in mijn PC heeft nu hetzelfde probleem.
Ter info, de PC draait op Win7, Home Premium, SP1.
 
De oorspronkelijke DVD-speler is zo'n 1,5 jaar oud, de andere een paar maanden.
 
Ik heb ook al DVD's geprobeerd die vroeger wel werkten, nu hetzelfde resultaat, de inhoud wordt niet herkend.

Een aanvulling/correctie. Beide apparaten lezen wel CD's. Het probleem lijkt dus alleen op te treden bij DVD's.
 
Laatst bewerkt:
Je zou een firmware update kunnen overwegen.
Fabrikant en type (precies de exacte) opzoeken.
Op de site van de fabrikant naar een update zoeken.
Acer hoeft niet perse de fabrikant te zijn.
 
Hoe kan ik de fabrikant en type opzoeken zonder mijn PC open te maken?
 
Je hebt hem er al eens uitgehad.
Doe dat nog een keer en kijk op de sticker naar fabrikant, modelnummer (of type) en serial.
 
Eerst maar eens de volgende tool gebruiken: deze
Niet vergeten (indien Vista of Windows 7) erop te rechtsklikken en te kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
Na gebruik van de tool de pc herstarten en daarna kijken of er (na hardware-herkenning/driverinstallatie) verbetering is.

Succes,

Tijs.
 
Tijs,
Dank voor deze tip. Helaas het werkte echter niet. Het bracht me echter wel op het idee om de DVD ook eens te lezen via Win XP (is ook apart op mijn PC geïnstalleerd). Opgestart via Win XP kan ik de DVD wel lezen.
Het probleem doet zich dus alleen onder Win7 voor.
 
Ik heb dan geen directe tips meer. Hopelijk komt iemand anders nog met tips.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan