dvd copy beste en snelste

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjoerd1981
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjoerd1981

Goede avond heb net de Sony dvd dru-500 ax aangeschaft.
Nou was mijn vraag voor dat ik een copy wil gaan maken.
Er zijn zoveel programm voor het maken van een copy van een film.
Maar welke is een beetje makkelijk en eventueel ook nog in het nederlands te koop.
Hoop niet dat ik nog meerder program moet kopen
om een film te branden (want portemonee) is helaas bijna leeg.

vriendelijke groeten sjoerd

Soms lukt het gewoon met de nieuwere versies van Nero, dat kan echter alleen als er niet meer dan 4 GB op de originele DVD staat. Als je wilt rippen, dan heb je wat meer programma's nodig.

Dat werkt alleen met Data DVD's.

De kans dat dat gaat lukken met Video DVD's is minimaal. Je hebt verschillende software nodig.

1. Een DVD Ripper
2. Een Transcoder
3. Een brandprogramma

Ik doe meestal DVD Decrypter (freeware) -> DVD2One (NL not free) -> Imgtools (freeware) -> DVD Decrypter

DVD Decrypter kan naast rippen namelijk ook images branden. Die image maak je me Imgtoos. Met DVD2One zorg je ervoor dat je film op 1 DVD past (normale video DVD's passen niet op 1 disc)

Voor guides kijk op www.doom9.nl of www.dvdrhelp.com

Met InstantCopy van Pinnacle schijn je ook redelijk veel te kunnen. Daar kan je ook delen weggooien die je niet nodig hebt en weg wilt laten om ruimte te besparen. Het draait ook onder XP. Voor meer info http://www.simtel.net/pub/pd/54738.html . Ik heb er twee DVD's mee gebrand, het werkte goed. Delen van DVD's weggoien heb ik nog niet geprobeerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan