DVD decoder voor Media Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slauerhoff

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Berichten
130
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik dit bericht (zie bijlage) toen ik een dvd in mijn cd-rom station stopte. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met Problemen (verwijderen) met cCleaner. Ik heb geen registerbackup gemaakt ... :eek: Ik heb de nieuwste versie van wmp (11) geinstalleerd en allerlei dubieuze programmaatjes gedownload, systeemherstel, maar niks helpt. Weet iemand raad ... ? :(
 

Bijlagen

  • ScreenShot003.jpg
    ScreenShot003.jpg
    10,3 KB · Weergaven: 197
Ga in WMP11 eens via Extra naar Opties en dan het tabblad Speler. Staat er een vinkje voor: Codecs automatisch downloaden?
Als dat niet helpt, download en installeer de Xvid-codec.
 
Bedankt voor je reactie. Dat vinkje staat er. En de xvid-codec helpt ook niet. Als ik een dvd met WMP11 opstart krijg ik nog steeds de zelfde melding ... :confused:
 
Probeer een herstel van de beschermde besturingsprogramma's van Windows XP.
Leg de Installatie CD van XP in de CD-Rom-lade. Als er een menu verschijnt sluit je dat af. Ga naar Start, Uitvoeren en typ: sfc /scannow. Enter.
Er verschijnt een voortgangsvenster op je Bureaublad.
Als de controle en eventuele vervangingen zijn afgerond (je krijgt daarover geen melding, dat venster verdwijnt gewoon), herstart de PC. Heeft dat geholpen?
 
Het zit zo: Ik heb een Acer laptop met voorgeinstalleerd XP-home. En dat zit er nog steeds op. Er bij geleverd zijn een system CD en twee recovery cd 's van de computerfabrikant Acer waarmee je het systeem terug kunt zetten naar de fabrieksinstellingen. Dan is mijn probleem opgelost in die zin dat ik weer dvd 's kan afspelen, maar dan ben ik verder alles kwijt. En ik heb een CD met XP-professional, wat ik er altijd nog op wil zetten, maar wat ik telkens blijf uitstellen zolang het niet echt nodig is. Dus welke cd moet ik gebruiken? Alvast bedankt voor je advies.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het met die Pro CD. Je hebt maar één CD-Rom-speler?
Zo niet, leg de CD dan in de lezer, blijft sfc /scannow om de Windows CD vragen, wissel dan van CD-Rom-speler.

Lukt het allemaal niet, dan kun je nog deze methode proberen. Leg de Setup CD in de lade, en zoek op de CD de map i386 en kopieer hem naar de C- of de D-schijf. Haal de XP CD uit de lade, ga via Start naar Uitvoeren en typ: regedit. In de register-editor volg je het volgende pad:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup.

In het rechtervenster staan diverse regels, maar jij gaat naar SourcePath.

Je zult daarbij de schijfletter van je CD-Rom-speler zien staan, bijvoorbeeld F:\. Verander dat in C:\ als je die i386-map op je C-schijf hebt gezet. Sluit alles af, herstart je laptop en voer weer sfc /scannow uit. Als het lukt, vraagt XP niet meer om een CD.
 
Laatst bewerkt:
probeer het anders eens met gomplayer(gratis).

Nog beter is powerdvd(niet gratis).
 
Probeer het met die Pro CD.
Je bedoelt de installatie cd van xp pro?
Je hebt maar één CD-Rom-speler?
Ja.
Zo niet, leg de CD dan in de lezer, blijft sfc /scannow om de Windows CD vragen, wissel dan van CD-Rom-speler.
Dus dit kan ik niet doen ... ?
Lukt het allemaal niet, dan kun je nog deze methode proberen. Leg de Setup CD in de lade,
Bedoel je de CD van XP pro?
en zoek op de CD de map i386 en kopieer hem naar de C- of de D-schijf. Haal de XP CD uit de lade, ga via Start naar Uitvoeren en typ: regedit. In de register-editor volg je het volgende pad:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup.

In het rechtervenster staan diverse regels, maar jij gaat naar SourcePath.

Je zult daarbij de schijfletter van je CD-Rom-speler zien staan, bijvoorbeeld F:\. Verander dat in C:\ als je die i386-map op je C-schijf hebt gezet. Sluit alles af, herstart je laptop en voer weer sfc /scannow uit. Als het lukt, vraagt XP niet meer om een CD.

Er staat al een i386 map op mijn C: Moet ik doe overschrijven? Als dit lukt, blijft de cd-rom speler in MijnComputer dan aangeduid als F: ?

Nog beter is powerdvd(niet gratis).

Ik heb dit programma verwijderd omdat ik vond dat ik maar 1 player nodig had/heb en ik een beetje krap zit met de capaciteit van mijn HD (maar 20 GB). En WMP deed het daarna prima tot dat ....
 
Ik begreep van je dat je één installatie CD met Windows XP Professional hebt. Die CD bedoelde ik.

Als je maar één CD-Rom-speler hebt, dan gebruik je die.

Als je in die registersleutel een schijfletter verandert, dan wijzig je de wegwijzer naar het i386 mapje. Meer niet, verder verandert er in je systeem niets.

Als bij jou i386 al op de harde schijf staat, dan kun je in die registersleutel de schijfletter van die harde schijf zetten.

Rechtsklik op SourchPath, kies Wijzigen en verander F:\ (voorbeeld) in C:\ (voorbeeld).

Probeer nog eens sfc /scannow.

Edit: als je het hele verhaal over sfc /scannow nog eens rustig (in het Engels) wel nalezen, het staat o.a. hier.
 
Laatst bewerkt:
Even voor de goede orde.... [denk ik]: WMP11 speelt [in een XP omgeving] standaard GEEN DVD's.... [wel in Vista] er is dus niets aan de hand met Windows en ook niet met Ccleaner.......
Om wel DVD's te kunnen afspelen, heb je een codecpack nodig, bijv. K-Lite [gratis] hier te downloaden: http://www.codecguide.com/
Of je koopt de codec bij Microsoft of een aantal ander boys die hier geld uit willen slaan....
 
Even een snelle vraag tussendoor voor ik verder ga met dit probleem: wat is het verschil tussen een codec en een (dvd) decoder? Of is het het zelfde?
 
Even voor de goede orde.... [denk ik]: WMP11 speelt [in een XP omgeving] standaard GEEN DVD's.... [wel in Vista] er is dus niets aan de hand met Windows en ook niet met Ccleaner.......
Om wel DVD's te kunnen afspelen, heb je een codecpack nodig, bijv. K-Lite [gratis] hier te downloaden: http://www.codecguide.com/
Of je koopt de codec bij Microsoft of een aantal ander boys die hier geld uit willen slaan....

Gedownload en geinstalleerd maar helpt niets ... :rolleyes:
Ik neem aan dat de benodigde decoder geleverd wordt door de fabrikant van de computer.
Op een of andere, niet meer voor mij te achterhalen manier, is die decoder gewist ...............
Zal nu de XP installatie cd eens starten volgens de aanwijzingen van Boeing_747 .......................
 
Laatst bewerkt:
: wat is het verschil tussen een codec en een (dvd) decoder?
Een encoder "schrijft", een "decoder "leest".

Samengevoegd heet het een codec, en die die kan dus zowel lezen (afspelen) als schrijven (mpeg omzetten in divx).
 
Een encoder "schrijft", een "decoder "leest".

Samengevoegd heet het een codec, en die die kan dus zowel lezen (afspelen) als schrijven (mpeg omzetten in divx).

Ok. Die termen worden dus gewoon door elkaar heen gebruikt. Codec en Decoder.

Ik heb je instructies opgevolgd:

sfc /scannow ---> windows vroeg om de installatie cd
geannuleerd
In het register de F: veranderd in een C:
sfc /scannow ---> windows vroeg inderdaad niet meer om de installatie cd

Maar wmp weigert nog steeds een dvd af te spelen ..............

Ook heb ik die Engelse site gelezen waar je naar verwees. Ik begrijp niet wat sfc, windows, de map i386 enerzijds en de melding dat er geen dvd decoder aanwezig is anderzijds, met elkaar te maken hebben ......... :rolleyes:
 
Installeer dan eens mijn favoriete codec pack,

cccp (http://cccp-project.net/)

Hij doet het!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bedankt! :thumb:

Maar wat ik nou precies gedaan en heb en waarom mijn 'decoder die er altijd op heeft gezeten sinds de aanschaf' is verdwenen snap ik nog steeds niet .... En waarom deze codec het wel doet en die andere van ErpCity niet ... ???

Maar nogmaals bedankt!!!
 
Geen idee.... ik had dezelfde kleine tekortkoming na installatie van WMP11, en K-Lite loste het accuut op........ maar blij dat het werkt, daar was het om begonnen.......:thumb:
 
Er moet toch een klein misverstand zijn ErpCity ... :rolleyes: :

Bij mij loste K-Lite het probleen NIET op maar wel http://cccp-project.net van Ellasar .................... :eek: :cool: :thumb:

Maar als je je windows problemen op wilt lossen moet je het wel in vacuum doen en dan wordt het systeem inderdaad versneld met 9,806 65 m/s² .............. Maar de problemen zijn pas echt definitief opgelost als het systeem de grond raakt he .........:D
 
Laatst bewerkt:
Codec installeren is altijd tricky business gewoon omdat codecs kunnen conflicteren met elkaar, nu weet ik niet welke variant je van K-Lite je hebt geprobeerd maar daar kunnen heel veel (en dus ook mogelijk conflicterende) codes in zitten. In CCCP zitten er maar een paar, maar wel de meest gebruikte misschien dat daar iets in te zoeken is.

Maar mooi dat het opgelost is.

(vergeet niet de vraag op Öpgelost te zetten)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan