DVD drivel eest geen dvd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sparkle

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2001
Hallo allemaal,

Sinds 2jaar ben ik een trotse eigenaar van een Compaq presario 705ea (nouw jah... trots?!?) Dit even ter zijde. Voor mijn werk krijg ik wel eens materiaal mee om te bekijken. Zo ook laatst. Alleen deze was gebrand op een dvd schijf. (traxdata DVD+r RW) Op een andere computer werkt ie wel maar op mijn laptop gebeurt er vrij weinig. Je hoort hem lopen, maar zakt al gauw af in snelheid. En gaat het toerental weer omhoog en weer af. En dan een raar geluidje... net of ie kraakt. Haal ik hem eruit en doe een dvd speelfilm erin... werkt ie wel! Kan het zijn dat mijn dvd combodrive geen dvd+r ondersteund???

Grtz,

Ron

Kan je andere dvd's wel afspelen of bekijken?

Jean

re2

je kan zelf ook geen dvd schrijven?
Als je dat niet kan dan kunt ge ook geen dvd rw's lezen.

jean

re

Kan ik idd niet schrijven nee! Dus... als ik het goed begrijp moet ik een dvd rw brander hebben om dvd rw schijfjes te kunnen lezen?

Grtz,

Ron

In mijn LiteOn dvdspeler stop ik gewoon een nashua dvd-rw hoor, die ik op mijn Plextor gebrand heb, en die rw kan ook gewoon in mijn standalone, dus dit is onzin:) , want mijn standalone schrijft niets, en mijn liteon ook niet.

Groeten, Pim

Ik kan in mijn laptop ook dvd+rw draaien, en dit is geen brander.

Je kan proberen om de gegevens die op de traxdata staan op een andere dvd te branden, grote kans dat hij dan wel wordt gezien.
( voorkeur dvd+rw van philips )

groetjes speedtouch

Ik heb dus hetzelfde probleem!
In mijn gewone pc zit een dvd brander en een dvd-rom speler. Een dvd+rw van phillips wordt goed gelezen door de speler en de brander. (dus je hoeft echt geen brander te hebben om een gebrande dvd te kijken)

Nu heeft mijn vriendin een compaq pressario met een dvd-rom speler erin (qsi SBW-241) en die vreet de gebrande dvd niet!

Onze problemen zijn hetzelfde, wat voor dvd-rom zit erin jouw compaq? (apparaatbeheer, daar staat ie wel bij)

Ik ga proberen de film nu ff op een TDK dvd+rw te zetten.
Weet iemand of het mogelijk is de dvdrom te flashen of zoiets?

Weet iemand of het mogelijk is de dvdrom te flashen of zoiets?

Niet doen !!!!!!!!!!

Laatste keer mijn lite-on ldw 401 geflasht, deze heeft 5mnd niet gewerkt, 3 flash-upgrades verder nu werkt hij gelukkig weer.

Doe dit alleen als je echt problemen hebt.

groetjes speedtouch

Ik heb de dvd nogmaals gebrand op de dvd+rw van phillips maar nu heb ik de snelheid op 2.4 gezet ipv 4

En het werkt!!! De dvd speelt oke af op de laptop.

Misschien voor de topic starter ook een tip??

dit probleem zit 'm in de leesgevoeligheid van je laser.
vaak de schijf op een lagere snelheid branden biedt oplossing.
Echter, bij mijn drive was deze gevoeligheid wel erg overdreven. Veel las hij niet, met name rw-s.
Een flash heeft mij de oplossing geboden, maar idd moet je hiermee uitkijken. Kan zeer goed uitpakken, maar ook een waardeloze drive opleveren.

er zijn trouwens genoeg firmware updates beschikbaar voor je drive. Suc6!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan