DvD en Branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerfreak

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2002
Welke brander en dvd speler adviseren jullie als het gaat om het branden van beveiligingen? Ik wil wel eens een backup voor mezelf maken van een cd van een maat van mij. Maar vooral de nieuwere cd's pakt mijn spul niet zo goed meer. Het namelijk een 48x cd lezer van Mitsumi en een 8x4x32 brander van philips die het niet echt meer halen:S

Wil je nu een brander of een dvd speler? Als brander raad ik je een Plextor aan. Als dvd... tja... Lasers van een cd-brander zijn over het algemeen beter dan cd-rom of dvd-rom spelers. Dus ik zou gewoon een Plextor brander kopen en dan ben je klaar.

Met een brander kun je geen DVD's afspelen of je moet een software matige DVD-speler installeren, en CD's rechtstreeks kopieren kun je dan wel vergeten.

Met een brander kun je geen DVD's afspelen of je moet een software matige DVD-speler installeren

Daarom snap ik zijn vraagstelling ook niet :confused: Wil hij een brander of een dvd speler? Als hij alleen beveiligde cd's wil 'backuppen' dan heeft hij niks aan een dvd-rom speler...

Ik zou een DVD bander van Philips kopen of van Plextor.

Ook zou ik een DVDROM kopen. Dan kun je tenminste zonder problemen een DVD kopieren.

als je een DVD brander koopt heb je in principe geen DVD speler nodig. Een brander leest ook echt wel.

Ja, maar kopieren gaat wel stuk lastiger.

Kunt niet on-the-fly branden.

Is vaak wel handig

Het is inderdaad wel handig en sneller. Een brander leest daarentegen weer nauwkeuriger.

On the fly is toch nutteloos. Waarom fouten riskeren? Het gaat via je HD misschien NET iets langzamer. Wel 3 minuten ofzo. Snap niet dat mensen die optie überhaupt nog gebruiken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan