DVD en CD RW speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent-lamers

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
Een tijdje terug wilde ik een DVD afspelen dat ging opeens niet meer bij het verwijderen van de DVD kreeg ik een kaal bureaublad waardoor ik de computer ook niet normaal kon afsluiten!

Ik zie dat de DVD speler wel herkend wordt evenals de CD RW speler. Op beide spelers kan ik echter niets meer afspelen?:confused:

Een losse fotokaartlezer op een USB poort werkt wel normaal

Nu blijkt ook nog de computer niet meer goed op te starten dit is niet het geval als ik beide spelers in zijn geheel afkoppel dus zowel de stroomtoevoer als de kabel naar het moederbord los koppel

Ik zit nu dus met twee los gekoppelde spelers die ik niet kan gebruiken?

Een probleem dat ook nog steeds plaatsvindt ondanks de los gekoppelde spelers is dat W XP niet goed opstart als ik de PC twee dagen niet heb aangezet. Ik krijg dan alleen een zwart scherm met een pijltje in het midden de enige oplossing is dat ik dan de aan knop op de PC een tijdje vasthoud waardoor de PC uitgeschakeld. Als ik hem dan weer inschakel zegt XP dat hij niet juist is uitgeschakeld als ik XP dan gewoon op laat starten doet hij net of er niets gebeurd is en start hij gewoon op?? Anders had ik ook nooit deze vraag kunnen typen!

Kun je nog wel opstarten vanaf cd/dvd? dus voordat windows geladen wordt? Zo ja, probeer dan windows opnieuw te installaren. Anders moet je kijken of de kabels nog wel in orde zijn, de jumpers goed zitten, of misschien kun je een cdrom speler van iemand lenen en kijken of je dan het zelfde probleem hebt.

Hoi !

Kijk eerst es in apparaatbeheer: worden de DVD- en de CD-speler daar weergegeven zonder uitroep/vraagtekens ?

Zo nee, beiden verwijderen en opnieuw opstarten.

Kijk nu weer in apparaatbeheer of de spelers zonder vraag/uitroeptekens worden weergegeven.

Zo ja, zou je probleem opgelost moeten zijn.

Zo nee, horen we dat graag.

Greetz,

Harry.

Doe eens een bios reset wanneer beide spelers zijn ontkoppeld.
Sluit de spelers dan weer aan en start de pc eens opnieuw op.
Kijk wat die dan doet, zowel de hardware(bios) activeert de spelers opnieuw en windows zal de spelers opnieuw op de juiste manier instaleren.
9 van de 10 keer wil dit nog wel eens werken

Ik lees dat ik verschillende antwoorden heb gehad

Niet alle antwoorden begrijp ik,

Ik heb de spelers ontkoppelt dus opstarten vanaf cd/dvd zal niet gaan al begrijp ik ook niet wat hiermee wordt bedoeld. In apparaat beheer kijken heeft dan natuurlijk ook geen zin
Met de kabels is niets mis en de jumpers zitten goed die gaan niet vanzelf anders zitten

Een bios reset heeft waarschijnlijk meer zin omdat de spelers al zijn ontkoppeld. Maar ik weet niet hoe dat moet?

kijk in de handleiding van je moederbord, miscchien een jumpertje omzetten of het batterijtje een korte tijd eruit halen is al voldoende.

De vraag is nog niet opgelost.Aangezien ik aan het klussen ben in huis heb ik geen tijd om achter de computer te zitten. Is er nog een ander manier dan het verwijderen van een batterij? Van de jumper begrijp ik niet deze zitten toch alleen op de afgekoppelde spelers?

Jumper op een hardeschijf.
hdd_jumper_ma.jpg

Jumper op een cd/dvd player.
img_jumper2.jpg

Wat heb ik eraan om de jumper van de harde schijf te verwijderen. Moet ik deze eraf halen en er weer opzetten?! Zonder harde schijf opstarten is natuurlijk niet mogelijk

Dat geld ook voor de batterij moet ik die er uithalen en er direct weer inzetten voor het opstarten? Gaan er dan geen gegevens verloren? Of wil je dat juist?

Koppel alle niet nodige USB apparaten af, ook die cardreader, gebruik een andere IDE kabel, en sluit daarmee die cd/dvd devices aan, werkt dat?

Batterij verwijderd en weer terug geplaatst
USB apparaten verwijderd dit zijn een card reader en de draadloze ontvanger van de ADSL

DVD en CD brander aangesloten

En ja hoor de DVD speler en CD brander kunnen een foto cd lezen en de DVD heeft zelfs een DVD afgepeeld

USB apparatuur weer ingeplugd met de PC aan die werkte direct

PC uitgezet
Floppy disc aangesloten (was ook losgekoppeld)

PC weer aangezet
DVD speler herkend de foto cd maar opent deze niet maar loopt wederom vast met een zandloper, normaal afsluiten van de verkenner gaat niet meer en met een leeg bureaublad is normaal afsluiten van de PC ook niet mogelijk dan maar hardhandig.

Floppy disc weer afgekoppeld, opgestart, zelfde vervelende resultaat
PC uitgezet (kwaadschiks)

USB afgekoppeld, zelfde resultaat
PC uitgezet (kwaadschiks)

wederom batterij verwijderd zonder USB en floppy, opgestart foto cd wordt gelezen al is dit wel zeer traaaaaaaaaaaaaaaaaag PC loopt wederom vast PC uitgezet (kwaadschiks)

USB ontvanger van ADSL weer aangesloten en deze mail geschreven. De DVD speler en CD rom brander zijn nu nog wel aangesloten. Opstarten gaat nu normaal. Ik durf ze alleen niet meer te gebruiken omdat ze waarschijnlijk weer vastlopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan