Dvd en cd station weg uit deze computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

leander24

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Hallo, toen ik laatst een dvd in de dvd drive drukte, starte de software niet automatisch op, dus ging ik kijken bij deze computer, en daar stonden geen drives meer :confused:

Ik krijg ook geen foutmeldingen, en alles zit goed aangesloen.. :(

Kijk of ze nog gewoon in het apparaad beheer staan, als ze daar nog staan kunt u ze het best bij eigenschappen kiezen voor installatie ongedaan maken (onder rechtermuis klik)
Als ze ook daar niet staan is meestal het volgende verhaal/oplossing van toepassing.

Volgt u onderstaand stappenplan om uw cd/dvdrom station en/of cd/dvd brander weer werkend te krijgen in Windows.

U gaat naar start en klikt op "uitvoeren". U tikt dan het volgende commando in: "regedit" en klikt op OK.

U komt nu de registratiebestand (registry file) van uw systeem, deze houdt alle gemaakte instellingen van Windows
vast.
Volgt u precies onderstaande stappen, dan kan er niets misgaan. Mocht u toch voor de zekerheid een backup
willen maken van uw registry, maakt u dan een systeemherstelpunt aan.

Start -> Programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel.

Klikt u nu op de tekst 'Een herstelpunt maken'. Geeft u een passende of begrijpelijk naam op.

Klikt u nu op 'maken'.

Een systeemherstelpunt wordt aangemaakt, dit kan enige tijd duren.
Nadat u een systeemherstel heeft aangemaakt kunt weer terugkeren naar dat desbetreffende punt, zodat
u zo de verandering van hieronder weer ongedaan kunt maken.

Dan volgt u de volgende stappen. Als er een plusje (+) staat zult u voor de opgegeven naam op het plusje(+) klikken:

+ HKEY_Local_Machine,
+ System,
+ Currentcontrolset,
+ Control,
+ Class

U klikt nu op onderstaande map:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

U ziet aan de rechterkant 3 opties: Naam, Type, Data. U zoekt de Upper en/of Lower Filters op deze kunt u dan
eenmaal aanklikken met de "linker" muisknop en kunt u klikken op "delete" of eenmaal op de rechtermuisknop en
kiezen voor verwijderen/delete.

U herstart het systeem en test of de DVD/CD wel wordt gelezen.

Ik heb de instructies uitgevoerd, maar in "Class" staat geen Upperfilters of Lowerfilters :confused:

Daarom nogmaals mijn vraag, staan ze wel in het BIOS ?
Er kan een kabel defect zijn. Of een connector die er misschien na het schoonmaken geheel of deels uitligt.

Daarom nogmaals mijn vraag, staan ze wel in het BIOS ?
Er kan een kabel defect zijn. Of een connector die er misschien na het schoonmaken geheel of deels uitligt.

Onder Drives staat alleen;

Sata 01 tot Sata 03 en diskette drive , volgens mij staan mijn cd/dvd drives er niet bij, of moet ik soms ergens anders dan onder Drives kijken?

Dit kan betekenen dat er of een IDE poort op het moederbord defect is, of er is iets met de jumpersttings van de drives gebeurd, of er is een kabel defect.

Heb je de PC een schoonmaakbeurt gegeven ?

Dit kan betekenen dat er of een IDE poort op het moederbord defect is, of er is iets met de jumpersttings van de drives gebeurd, of er is een kabel defect.

Heb je de PC een schoonmaakbeurt gegeven ?

Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar de drives gaan wel open en dicht en de lampjes branden ook. Wat zijn jumper settings en hoe weet ik of een IDE poort kapot is?

cdgone en CD DVD Fix

Ik heb hetzelfde probleem gehad download cdgone (registry script) en voeg hem toe aan
je registry. Download CD DVD Fix en activeer deze, je zult zien dat het probleem verholpen is.

DVD fix

Hoi Roy,

Ik heb hem ook even gedownload uit hebberigheid :cool: maar mijn tooltjes werken ook goed hoor ! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan